Har en 1998 Corolla 4wd AE115 med 7afe.
Med bensinpumpa på og motoren av (kortslutte pinne Fp og B+ i diagnosestikket) får jeg et drivstofftrykk på 37.5-38 psi, normalen er 38-44 psi men pga billig trykkmåler (biltema) regner jeg med at verdien her er ok.
Med motoren i gang og vakuumslangen til bensintrykkregulatoren tilkoblet øker trykket til ca 80 psi, skalaen går ikke lenger enn 70.
Om jeg fjerner vakuumslangen til trykkregulatoren detter trykket ned til 68psi. Trykket skal egentlig øke når vakuumslangen kobles fra.
Om jeg gir litt gass faller trykket.
Normalen med vakuumslangen tilkoblet er 31-37 psi. Med vakuumslangen frakoblet skal trykket være 38-44 psi.
Hva er det som kan være feil her?
For å måle trykket satte jeg inn et T-stykke imellom utløpet fra trykkregulatoren og returslangen til bensintanken, og koblet trykkmåleren på her.
Manualen sier man skal koble trykkmåleren imellom fuelrailen og slangen fra bensinfilteret, men dette krever et veldig spesiellt T-stykke og det får jeg ikke tak i.
Men skal ikke trykket være likt der jeg har koblet på?
Skjønner ikke hvorfor trykket er normalt med motoren av og altfor høyt med motoren i gang.
Med bensinpumpa på og motoren av (kortslutte pinne Fp og B+ i diagnosestikket) får jeg et drivstofftrykk på 37.5-38 psi, normalen er 38-44 psi men pga billig trykkmåler (biltema) regner jeg med at verdien her er ok.
Med motoren i gang og vakuumslangen til bensintrykkregulatoren tilkoblet øker trykket til ca 80 psi, skalaen går ikke lenger enn 70.
Om jeg fjerner vakuumslangen til trykkregulatoren detter trykket ned til 68psi. Trykket skal egentlig øke når vakuumslangen kobles fra.
Om jeg gir litt gass faller trykket.
Normalen med vakuumslangen tilkoblet er 31-37 psi. Med vakuumslangen frakoblet skal trykket være 38-44 psi.
Hva er det som kan være feil her?
For å måle trykket satte jeg inn et T-stykke imellom utløpet fra trykkregulatoren og returslangen til bensintanken, og koblet trykkmåleren på her.
Manualen sier man skal koble trykkmåleren imellom fuelrailen og slangen fra bensinfilteret, men dette krever et veldig spesiellt T-stykke og det får jeg ikke tak i.
Men skal ikke trykket være likt der jeg har koblet på?
Skjønner ikke hvorfor trykket er normalt med motoren av og altfor høyt med motoren i gang.
Sist redigert av jcberg den 16 nov 2010 22:18, redigert 1 gang totalt.