TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Supra 94 2JZ-GE Turbo

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #374077  av driftkids
 
Originalt en N/A Supra som er Turbokonvertert
Planene er å få den godkjent i PRO serien og kjøre drifting.
Bilen var en helt original med alt av interiør osv da jeg hentet den hjem, startet med og rive ut gulv, noe interør og skrape asfaltmatter. tenker og beholde dashbord og originalt ledningsnet inne i bilen til så lenge.

Oil Relocation kit med 19 raders oljekjøler
Dumpventil
Innovative Motorsport LC-1 Bredbandslambda med måler
GReddy boost controller
3" trykkgate hele veien fra turbo
Intercooler
MOMO Fia godkjente stoler
Sparco 4 punktseler
IRX 600 Turbo
HKS Fuelrail
Bosch 055 pumpe
GM 3 Bar map sensor
ViPec v88 Datasprut
Turbosmart bensintrykksregulator
Olje Catch tank
Vakuumstasjon
Delphi 850cc dyser

Vinterplaner er og få sveiset inn bur, nødstoppbrytere, sterkere clutch, D2 Coilovers, større dyser og lade mere, ligger nå rundt 0.6 i trykk, og der er originaldyser makset. Vil tippe på overkant av 300 hk.
Motor med originalt ledninsnett
DSC_0007.jpg
DSC_0007.jpg (114.96 kiB) Vist 1879 ganger
Strippet innvendig og lakkert lilla
DSC_0020.jpg
DSC_0020.jpg (91.23 kiB) Vist 1879 ganger
Førerstol på plass
DSC_0026.jpg
DSC_0026.jpg (102.16 kiB) Vist 1879 ganger
DSC_0030.jpg
DSC_0030.jpg (81.14 kiB) Vist 1879 ganger
Turbo på plass
DSC_0032.jpg
DSC_0032.jpg (84.34 kiB) Vist 1879 ganger
Sist redigert av driftkids den 24 nov 2010 01:24, redigert 2 ganger totalt.
 #374079  av driftkids
 
Alt som er revet ut
DSC_0039.jpg
DSC_0039.jpg (102.39 kiB) Vist 1877 ganger
Selvsveiset og modifisert Innsug med spjeldhus
DSC_0052.jpg
DSC_0052.jpg (112.93 kiB) Vist 1877 ganger
Lodding av datasprut
DSC_0065.jpg
DSC_0065.jpg (107.39 kiB) Vist 1877 ganger
Foreløpig resultat i motorom
DSC_0078.jpg
DSC_0078.jpg (93.35 kiB) Vist 1877 ganger
Vipec V-88 Datasprut plassering
DSC_0088.jpg
DSC_0088.jpg (90.45 kiB) Vist 1877 ganger
 #374092  av bjornalf
 
ja dette ser jo ikke så værst ut! liker supra prosjekt best jeg :) :shock:

ps: bare si ifra hvis di skulle trenge et par carbon dører :)
 #374556  av driftkids
 
DSC_0120.jpg
DSC_0120.jpg (63.05 kiB) Vist 1794 ganger
Da var nye dyser handlet inn og map grovjustert i forhold til det, nå gjenstår det bare og mappe bil og se hvor mye vi klarer i ladetrykk på original innmat før tenningsbank :)
 #374735  av GtFreak
 
Tøft prosjekt da!
Digget det lilla gulvet :D Blir det driftebil av det eller?
 #375038  av driftkids
 
Takker for det :) blir driftebil dette ja! planen er og få godkjent den i PRO klassen. er ikke sikker enda på om jeg skal kjøre semi eller pro, aldri kjør drifting, bare voldsomt mye sleng ellers :P

Nå som større dyser ble handlet inn ble det såklart justert på mer ladetrykk og, landet på rundt 1.1 bar uten tenningsbank så tenker jeg kommer til og satse på å ligge på 1 bar til slutt. Men desverre tok originalclutch kveld etter rundt en mil med mapping. litt usikker om jeg skal gå for ny lamell og trykkplate, eller om jeg skal bytte til flerplaters clutch med en gang
 #375149  av Lørnings
 
Det er jo stor sannsynlighet for at det blir noe clutch-sparking på deg i fremtiden vel.. :wink: så kanskje greit å satse på noe ålreit med en gang?
 #375172  av driftkids
 
vel, bestile en 4 pucker lamell og 67% forsterket trykkplate fra HPF. oppgitt til og tåle rundt 540 nm så den skal vel holde ut sesongen håper jeg :)