Helmer skrev:sleeper skrev:Er nok det som har skjedd nå er jeg redd...Helmer skrev:Ved toppeffekt var a/f på 12,12. 12,76 ved maks nm.
Er usikker på tenninga desverre.
Ja var litt leit det her men...
Blir nok mest sannsynlig nye stempler nå.
hm.. syntes det virker litt for magert jeg...er nok bedre og holde deg på 11.7-11.8 for at det skal være trygt... ( blir fort rare stempel av så mye effekt og så mager blanding..)![]()
Prata med TEF istad, de hadde allerede demontert motoren. Stempla så ikke bra ut. Hadde antageligvis blitt for mye varme så de utvida seg for mye. Sylinderveggene var ikke no pene, så ny borring er også nødvendig.
Fikk ikke spurt dem hvorfor de kjørte så mager blanding.
Men ting kan tyde på at det er derfor stempla er ferdig. Isåfall er det ekstra surt siden det er null garanti på trimming og det er jeg som får utgiftene...
Jepp, motoren har gått for magert ja.. når de stempla har smeltet så er det en skade som har skjedd fordi de har mappet den for magert.. over 12 i afr på vanlig pumpe bensin er for magert..
Kjedelig at du må borre igjen da.. spess siden 3s blokka helst ikke skal borres i det hele tatt..men kansje du burde kjøpe deg en vmaz block girdle også, så er det mindre snasylighet for at den sprekker..
http://www.loberg-tuning.no
4WD Rototest. Ta kontakt for justering\bremsing av din bil.
89 celica gt4. moro bilen. 711AWHP.. ( 9.89 -231kmt Verdens raskeste 165 ?) Built\tuned\driven by me
4WD Rototest. Ta kontakt for justering\bremsing av din bil.
89 celica gt4. moro bilen. 711AWHP.. ( 9.89 -231kmt Verdens raskeste 165 ?) Built\tuned\driven by me