TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ipad

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #374121  av bose

Er nok ikke musiker nei ;)

men har nå 10 års fartstid som lydtekniker..
Er nå fast lydmann på et kulturhus hvor jeg blandt annet jobber med Allen Heath iLive som er Linux bassert.
Til programmering og oppsetting av stageboksene til Yamaha borda (M7CL og LS9, som kjører med Media Numerics Rocknet) bruker vi PC
Til konferranser og alt anna dill her så går det kun i PC
Har selv en Pro Tools LE rigg som jeg bruker fra , ja nettop PC., Har tilogmed jobba med full Pro Tools HD rigg fra PC, tror ikke det var ren og skjær flaks at det gikk fint :wink:
Akutstikk simuleringer gjør jeg også fra PC.

Hvis du tar en titt på f.eks http://www.lydforum.com, så er det faktisk en temmelig stor "PC vs MAC" krig der, så å si at ALLE bruker mac, fordi har noen bekjente som gjør det, så er du temmelig på villspor...

Jeg vet mange foretrekker mac (av en eller annen merklig grunn), men PC står ikke på noe som helst måte tilbake for mac, så lenge alt er satt opp riktig.
 #374127  av MRPETTER

bose skrev:Er nok ikke musiker nei ;)

Er nå fast lydmann på et kulturhus hvor jeg blandt annet jobber med Allen Heath iLive som er Linux bassert.
Til programmering og oppsetting av stageboksene til Yamaha borda (M7CL og LS9, som kjører med Media Numerics Rocknet) bruker vi PC
Har selv en Pro Tools LE rigg som jeg bruker fra , ja nettop PC., Har tilogmed jobba med full Pro Tools HD rigg fra PC, tror ikke det var ren og skjær flaks at det gikk fint :wink:

Hvis du tar en titt på f.eks http://www.lydforum.com, så er det faktisk en temmelig stor "PC vs MAC" krig der, så å si at ALLE bruker mac, fordi har noen bekjente som gjør det, så er du temmelig på villspor...

Jeg vet mange foretrekker mac (av en eller annen merklig grunn), men PC står ikke på noe som helst måte tilbake for mac, så lenge alt er satt opp riktig.

Ja, men ingenting du kommer med her har noen direkte sammenheng med lydinnspilling men?:P
 #374129  av john_e

Jeg vet bare at jeg ofte/alltid legger merke til at electro-producere bruker macbook pro når de spiller live.. tilfeldighet? :wink:
 #374147  av bose

MRPETTER skrev:
bose skrev:Er nok ikke musiker nei ;)

Ja, men ingenting du kommer med her har noen direkte sammenheng med lydinnspilling men?:P
Hva tror du Pro Tools er for noe da...?
 #374156  av MRPETTER

Er vel ganske stor forskjell på at du bruker pro tools hjemme og hva som brukes i profensionelle lydstudioer. Er foresten mac med pro tools på både noroff og Niss også, som utdanner lydprodusenter!
 #374160  av bose

Jo og du tror ikke det kanskje kan ha noe som helst med sponsoravtaler å gjøre...?
Pro Tools er Pro Tools.
Om det brukes hjemme (for min del mobilt studio) eller fastinnstalert på et kontroll rom spiller ingen rolle..
Og JEG VET at Pro Tools kjører like fint og stabilt på PC som på MAC
 #374162  av MRPETTER

bose skrev:Jo og du tror ikke det kanskje kan ha noe som helst med sponsoravtaler å gjøre...?
Pro Tools er Pro Tools.
Om det brukes hjemme (for min del mobilt studio) eller fastinnstalert på et kontroll rom spiller ingen rolle..
Tror vel ikke hverken noroff eller niss hadde hatt noe som helst problem med å velge akkurat hva de vil av pc eller mac, sponsor eller ikke:)
Men tror jeg kaster inn håndkle i denne diskusjonen, siden det begynner å bli litt usakelig her:P
Respekterer dine prioriteringer og dine valg, men jeg er som sagt ikke enig:)
Dette er er kammerat forum, og har ingen intensjoner om å lage noe uvennskap her:)
Så håper at du også respekterer mine prioriteringer og valg, og at vi kan diskutere bil og andre ting med en litt annen "tone" enn det ble her til slutt:P hehe
 #374163  av Zepticon

Problemet er vell heller at en Bluescreen er _litt_ kjip å få midt i en recording, OG dødelig om du er DJ ;)
 #374165  av bose

Sålenge PC`n er satt opp riktig og har en fersk windows innstalasjon, så er det ingeting som tilsier at den skal være ustabil..
Og Arctic Lyd i Finnsnes har foresten akurat bytt ut MAC`n med PC.. MAC`n tokk visstnok kvelden...
 #374168  av bose

MRPETTER skrev:
bose skrev:Jo og du tror ikke det kanskje kan ha noe som helst med sponsoravtaler å gjøre...?
Pro Tools er Pro Tools.
Tror vel ikke hverken noroff eller niss hadde hatt noe som helst problem med å velge akkurat hva de vil av pc eller mac, sponsor eller ikke:)
Men tror jeg kaster inn håndkle i denne diskusjonen, siden det begynner å bli litt usakelig her:P
Respekterer dine prioriteringer og dine valg, men jeg er som sagt ikke enig:)
Dette er er kammerat forum, og har ingen intensjoner om å lage noe uvennskap her:)
Så håper at du også respekterer mine prioriteringer og valg, og at vi kan diskutere bil og andre ting med en litt annen "tone" enn det ble her til slutt:P hehe
Ja takk for kampen :D
*Shake hands*
 #374169  av marlboro1310

Lol. haha :lol:
 #374173  av ArildM

Hvor lenge siden er det dere har sett bluescreens i Windows?
Har aldri opplevd BSOD i Win7 med mindre det skyldes en alvorlig fysisk maskinvarefeil, så BSOD argumentet hører ingen sted hjemme om en skal diskutere Windows mot OSX. Win7 og OSX er jevngode systemer.
 #374180  av Zepticon

ArildM skrev:Hvor lenge siden er det dere har sett bluescreens i Windows?
Har aldri opplevd BSOD i Win7 med mindre det skyldes en alvorlig fysisk maskinvarefeil, så BSOD argumentet hører ingen sted hjemme om en skal diskutere Windows mot OSX. Win7 og OSX er jevngode systemer.
Jeg har en kompis som sliter med BSOD på en spitter ny maskin (win7).
Vi har kjørt alle triksa i boka for å få slutt på det men det ser ut til å være umulig.

Vi har kjrørt Prime på full guffe i timesvis uten feil, vi har kjørt Memtest over 4 netter uten feil, Futuremark eller noe slikt i timesvis uten feil der heller, og plutselig, BSOD.

Det er fordelen med apple imo, 100% hardwarekontroll = null driver/hardware problemer som "bare du har".
Skal dog sies at jeg sitter å skriver på en W7 PC med vannkjølig og slikt, men jeg anbefaler lett OSX til folk som driter i hva PCn er, så lenge den gjør det de skal bruke den til. For oss som liker å plukke å skru så er ikke mac greia :D med mindre man skal lage hackintosh da ^^

http://img.photobucket.com/albums/v64/Z ... G_0211.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v64/Z ... G_0213.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v64/Z ... G_0214.jpg

Kommer vell ikke til å bli tatt seriøst her etter å ha posta de bilda der :D
Posta dem på et macforum og halvparten truet med lynsjing:D
 #374186  av celicat23

Same shit...
system-crash.jpg
system-crash.jpg (37.02 kiB) Vist 2540 ganger
Different wrapping..
kernel-crash.jpg
kernel-crash.jpg (245.68 kiB) Vist 2540 ganger
Pc kræsjer, mac kræsjer...
who_cares.jpg
who_cares.jpg (27.42 kiB) Vist 2540 ganger
 #374192  av predator

Pro Tools er Pro Tools.
Hvor får man lastet slikt henn? Har lett lenge, men ikke funnet. Pc versjon altså.-
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8