TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kan jeg bruke disse pluggene? (MR2 AW-11 87mod)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #374417  av ArildM

Ville ha dratt på en lokal bilforretning eller enda bedre direkte til Toyota og kjøpt meg plugger der :)
Men når det er sagt er såvidt meg bekjent pluggene akkurat de samme på alt av 4AGE 16v.
Det eneste skillet er mellom bluetop og redtop i overgangen i 1986, så dermed er det ikke noen forskjell på 1987 og 88 modell motorene, ergo pluggene kan sannsynligvis brukes helt fint :)
 #374422  av Trygveberg

Okei:) kjøpte mye forskjellige deler fra Amazon.. Men fant ut at jeg hadde fylt inn feil årsmod (88) etterpå.. Når jeg sjekka med rett årsmod sto det at de ikke passa.

Samme sak med oljefilter og V-belte til dynamo.. Men tror oljefilteret skal passe uansett..
Verre med reima til dynamoen. Ifølge Amazon sin delefinner skal den til 87 være kortere enn den jeg bestilte..

Men viss det er samme motor på 87-88 så tar den vertfall ikke skade av å bruke de pluggene til jeg får kjøpt noen som helt sikkert passer.
 #374423  av ArildM

Det samme gjelder for dynamoen, reima er den samme på alle. Brukte reima fra min 16v motor på 20v motoren min som er 10 år nyere så det er mye som går overens her.

Når det gjelder oljefilter til 4AGE er det mye rart ute å går, noen filter påstås å drepe motoren... Ligger en engen tråd for dette på forumet om du søker litt :)
 #374425  av Trygveberg

Hmm.. Må være noe feil med partfinder på amazon da. Ca en tomme forskjell på lengda på de to reimene som kommer opp på 87/88 mod:S

Leste tråden om oljefilter, men det gjelder vel bare filter fra Toyota og ikke Bosch sine filter etter det jeg leste meg fram til. Så lenge gjengene passer så skal det vel i teorien funke?:)

Motoren er en 4A-GELC for å være nøyaktig:P

Takk for svar!
 #374429  av ArildM

Bruk ToyoDIY for å finne originale delenummer. Er det forskjell på disse kan det jo også hende at det er forskjell på delene http://www.toyodiy.com/parts/ :)
Så lenge ikke oljefilteret struper motoren eller gir for dårlig filtrering så skulle det vel gå bra :)
 #374432  av Trygveberg

Filteret vill nok filtrere godt nok siden det er beregnet for 88 mod 4age. Og viss det passer på feste så burde det jo funke. Noen måte å merke om filteret struper motoren viss det skulle bli tilfelle at det skjer? Merkes det på oljetrykket feks