Det er en kontakt under innsuget på 3SGTE motorene som har med kaldstart å gjøre, hadde dette må min Mk2 turbo men den kontakten var koplet fra. med denne kontakten montert på var turtallet unaturlig høyt. Nå skal det sies at jeg kjørte med Apexi datasprut på en gen3 motor, vet ikke hva det spiller av rolle, men er verdt ett forsøk.
Videre så er det ikke for å "kuppe" denne bilen jeg tenker på bil-informasjonen...det er for å kunne videreformidle det jeg\vi her inne sitter på av kjennskap til MR2 generellt. Det er få Mk2er som er godkjent ombygget kan du vite, er bare en sær liten håndfull her på forumet som har dette på plass, og rart ville det være at det fantes så veldig mange flere omkring i landet som ikke er redegjort for.
GTiene selges for prisläge imellom 30-100 000 avhengig av generell stand og årsrevisjon , mange ihjelkjørte eksemplarer på markedet ...dette gjelder egentlig for de fleste bilmerker, men om MR2 Mk2 blir brukt og herjet med uten vett blir det dyrt for neste eier å få alt bra igjen.
Hva angår turboene (tenker på på fabrikkleverte turboversjoner eller godkjente ombygg) , så priser disse seg selv generellt høyt pga at de naturlig nok ikke vokser på trær.
Originale turboer i god stand må du raskt bla ut over 100 000,-. Høyeste pris jeg har sett for en ogirinal Mk2 Turbo er 189 000,-
Prisene varierer selvfølgelig noe her også, "ikke-godkjente" biler selges til "GTi"-pris da det innebærer en viss risiko å skli rundt i disse bilene nå som Biltilsynet har fokus på alt mulig snålt, og ikke overhodet tolererer hjemmebyggede biler uten nødvendig godkjenning

Videre så er det ikke for å "kuppe" denne bilen jeg tenker på bil-informasjonen...det er for å kunne videreformidle det jeg\vi her inne sitter på av kjennskap til MR2 generellt. Det er få Mk2er som er godkjent ombygget kan du vite, er bare en sær liten håndfull her på forumet som har dette på plass, og rart ville det være at det fantes så veldig mange flere omkring i landet som ikke er redegjort for.
GTiene selges for prisläge imellom 30-100 000 avhengig av generell stand og årsrevisjon , mange ihjelkjørte eksemplarer på markedet ...dette gjelder egentlig for de fleste bilmerker, men om MR2 Mk2 blir brukt og herjet med uten vett blir det dyrt for neste eier å få alt bra igjen.
Hva angår turboene (tenker på på fabrikkleverte turboversjoner eller godkjente ombygg) , så priser disse seg selv generellt høyt pga at de naturlig nok ikke vokser på trær.
Originale turboer i god stand må du raskt bla ut over 100 000,-. Høyeste pris jeg har sett for en ogirinal Mk2 Turbo er 189 000,-
Prisene varierer selvfølgelig noe her også, "ikke-godkjente" biler selges til "GTi"-pris da det innebærer en viss risiko å skli rundt i disse bilene nå som Biltilsynet har fokus på alt mulig snålt, og ikke overhodet tolererer hjemmebyggede biler uten nødvendig godkjenning


Sist redigert av marlboro1310 den 30 nov 2010 08:03, redigert 3 ganger totalt.


2000 BMW 530d
2004 Mercedes Benz W211 270CDi
2003 BMW 320d
1999 Audi A6 2.8
2000 BMW 320d
2003 Audi A4 1.9TDi
1998 Audi A6 2.4
1991 MR2 GTS
1986 MR2 1600
1991 Ford Escort XR3i