TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som kan forklare meg forskjellen pÃ¥ 90 og 91mod Gt4?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#37431  av CelicaTurbo

Jeg har fått tillatelse til å ha det minste ja, man får ikke produsert det hos skiltfabrikk uten tillatelse. Her i Bergen ville dem ikke gi meg det pga at standard skilt hang jo godt fast selv om det stod på skrå.. I Fredrikast derimot gav dem meg lov, hørte med dem en gang jeg var og besøkte svigers :)
 #37494  av Speeder

EspenM3 skrev:Ser at det skal være noen utstyrsmessige forbedringer på 1991 modellen i forhold til 1990. Noen som kan forklare meg hvilke detaljer dette er? Lurer på en bil som selger sier er 1991 modell, men den er første gang registrert i oktober 1990. Hvordan se om dette virkelig er en 91mod :?:
klippeklippe.. fra http://www.allweelmotion.com :

riktignok ikke heltsvar på spørsmålet, men er da litt relevant..

The differences between US spec 1990-1991 and 1992-1993 Celica ST185s:

All ('90-'93) US spec All-trac have center LSD and rear Torsen. The viscous coupling center LSD was added to '92-'93 (included RC/CS).
JDM and '90-'91 US have single button for "Auto" AC, while the '92-'93 US have "Auto" mode on the fan switch between off and low. The JDM, Euro, and general spec also have "Economy" mode.
Emblems: '92-'93 has oval "T" on hood & trunk, "Toyota Celica" on trunk. '90-'91 had no oval emblem, "TOYOTA" on front grille, and "CELICA" above license plate in the red frame.
Tail lights: '92-'93 has smoke (dark red) frame. '90-'91 normal red lenses.
Shifter: '92-'93 has shorter shift and all leather shift knob.
Weight: 3272 lbs ('90-'91) vs 3219 lbs ('92-'93).
Sound system: '90 only has separate unit of Radio/Cassette and CD,
91-'93 has 3 in 1 R/C/CD unit for System 10.

#37497  av larsst185

The viscous coupling center LSD was added to '92-'93
Har ikke jeg den da på min 91mod? :shock:

#37499  av Speeder

larsst185 skrev:The viscous coupling center LSD was added to '92-'93
Har ikke jeg den da på min 91mod? :shock:
US- spec :wink:

#37504  av CelicaTurbo

ja jeg mener at alle europeiske modeller både har viskosekobling senter, og torsen bak.. men aner ikke hvordan dette kan verifiseres på noen enkel måte?

#37508  av Speeder

CelicaTurbo skrev:ja jeg mener at alle europeiske modeller både har viskosekobling senter, og torsen bak.. men aner ikke hvordan dette kan verifiseres på noen enkel måte?
leste noe om dette senest i går, men med gullfisk hukommelse finner jeg det ikke igjen. Dette gjalt da bare girkasser, mener det var en forandring i kassene på st165 jeg..

edit: joda, her var det noe om dette. http://gtfour.supras.org.nz/gearboxpics.htm

ikke detaljert dette heller, og er jo ikke noe som kan bekreftes.. det er noe dritt med internett :lol:

#37517  av CelicaTurbo

Stod ingenting om differ der, og ellers står det vel det samme som vi allerede vet at alle ST185 i Europa har E151F girkassen med forsterkede syncroringer osv..

#37552  av Bjørn E

Fant fram Celicabrosjyren fra 1990, der står det i teksten ved bildet at bilen har Torsen-diff. bak.[/img]
Vedlegg
celicabrosjyre.jpg
celicabrosjyre.jpg (161.24 kiB) Vist 3351 ganger

#37554  av MR2turbo

lagde bildet litt mindre, jeg, så det ikke tar motet fra de med modem.. ;)

#37562  av CelicaTurbo

BjørnE: jeg kunne gjerne tenkt meg å sett resten av den brosjyren, kunne du tatt litt tid og scannet resten? :)

#37595  av @lpher

CelicaTurbo skrev:BjørnE: jeg kunne gjerne tenkt meg å sett resten av den brosjyren, kunne du tatt litt tid og scannet resten? :)
Scannern min har tatt repern så jeg fikk aldri scanna ferdi den jeg posta for ei stund sia...så om BjørnE har brosjyren tilgjengelig så hadde det vårt greit å fått den fullført ja :oops:

@lpher

#37611  av Bjørn E

Fikk laget en brosjyre av det til slutt, sendte den til Kristian så han kanskje kan legge den ut under "filer". Brosjyren er litt større enn A4, så jeg måtte gjøre noen kompromisser underveis....