TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Style eller ikke style, det er spørsmÃ¥let

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #373378  av loft

Hei har en orginal carlos sainz 92 modell og skal neste år (forhåpenligvis hvis jeg får lagt av nok penger) få fjerna rust og lakkert den.
25102010327.JPG
25102010327.JPG (65.64 kiB) Vist 12078 ganger
Spørsmålet er da, skal jeg sette på lett styling eller beholde den orginal? What do ya think?
 #373383  av lasse

Helt enig, bilen er fet nok som den er, få på noen fete felger som fyller helt ut i hjulbuene, og senk den skikkelig.
Og alle penga du sparer på plastikk, bruker du selfølgelig på motoroppgraderinger :wink:
 #373385  av Andreazz

Slik jeg har forstått det så vokser ikke orginale Carlos utgaver på trær.. Så jeg ville beholdt den orginal og pen! Ny lakk som du sier, skikkelige felger (da mener jeg ikke nødvendighvis "store") åsså lykter og listverk osv i go stand :D Da tar du samtilig vare på en klassiker slik den fortjener :wink:
 #373394  av loft

Gode råd!;) Det der er jo vinterfelgene, heldigvis noe snæcks som ska stå på til sommern!:)
Litt skeptisk til senk.. Da jeg eegentlig nyter å kunne kjøre over humper uten å snike meg over , heh.
 #373403  av mralp

Styling er mest for vanlige st185 som bør sprites opp. Kjøpte skjørt selv og prøvemonterte, men synes carlosen er svulmende nok så de utgikk. Men du kan selvsagt kjøpe dem, 600kr tilsammen? :P (viewtopic.php?f=70&t=35657)
 #373415  av loft

heh nesten litt fristende, har stua fullt av dekk og deler nå, hadde jeg hatt kjerring ville hu ha dratt for lengst! :p

Finner ikke bilde men, så i allefall på t20 at det fantes små spoilere man fester under? Fins det til carlos sainz? (ikke funnet noe)
bil.jpg
bil.jpg (36.5 kiB) Vist 12045 ganger

Ok Ok ikke mobb, er ikke noe chip foose i tegning her :p
 #373417  av Mr_Storbrua

bøs bil :) (tegninga altså)
 #373418  av celica_st185

Nå har jeg hatt begge deler, altså med og uten styling, og sier meg enig i at en Carlos har rett utseende kun med noen riktige felger og senk +spacere bak i di fleste tilfeller. Tror ikke du trenger å bekymre deg for noe humper så lenge du dropper stylingen. Kjører selv med coilovers på nå, og har skliplate som går under hele motoren og traversen, og har ingen problemer i fartshumper :) Når jeg derimot hadde det samme senkesettet på sammen med Carceptleppe foran, tok den nedi mye, pga. det lange overhenget du får fremme...
 #373426  av loft

celica_st185 skrev:Nå har jeg hatt begge deler, altså med og uten styling, og sier meg enig i at en Carlos har rett utseende kun med noen riktige felger og senk +spacere bak i di fleste tilfeller. Tror ikke du trenger å bekymre deg for noe humper så lenge du dropper stylingen. Kjører selv med coilovers på nå, og har skliplate som går under hele motoren og traversen, og har ingen problemer i fartshumper :) Når jeg derimot hadde det samme senkesettet på sammen med Carceptleppe foran, tok den nedi mye, pga. det lange overhenget du får fremme...

Hm okai cool, da får man prøve å legge av penger til det å, hosj :P dyrt å ha bil!
 #373427  av loft

Mr_Storbrua skrev:bøs bil :) (tegninga altså)
Bare si ifra hvis du skal ha noe design til bil! ;)
 #373428  av Daniel HS

Hold den orignal utseendemessig, er mitt råd. Ser best ut da, og som går igjen og igjen over her, felger og senk! Hehe... Få på hvite blinkere fremme og på siden, evt noen grøftelys om du vil ha vippene nede. Bak kan du tone blinkerne i rødtone :)

Jeg kjører med 35/30 senk, kan ikke si at jeg sliter nevneverdig mye med at det tar nedi, da skal det være noe spesielt.

Hvis du først skal lakke en del, foreslår jeg at du får vekk lyktespylerne også, ser litt cleanere ut. Enten må du demontere de som er der, og tette igjen, eller gjøre slik som jeg har gjort, jeg har fanger fra Fensport.co.uk.

Noen av mine forslag... :)
 #375209  av loft

Tror du 20-20 blir for lite å senke, evt 25-25?

Ja ska se på det, ska prøve å ikke komme over 20 000 på lakkeringa og siden jeg ikke har mulighet til å pusse og demontere selv så får vi se!:)
 #375356  av loft

Okei, takk for gode tips!:)