TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• sub til mr2 mk1

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #37505  av spkstrp

Var innom bilradiospes i bergen. PÃ¥stod han ikke hadde noe som passet
bak passasjersetet. Har en søppel bass og panasonic forsterker fra før. Så ser helst at den nye bassen er passiv.
Måtte videre lage kassen selv påstod han i butikken.
Noen som har erfaringer med dette?

#37515  av Amund

Tror jeg skal ha en gammel post her med bilde av mine...

her tenker jeg: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=1838

Du holder til i bergen? da kan du jo ta en kikk på mine en dag.. :wink:

#37521  av proson

Er vel noe slikt som blir det beste sikkert... Eneste.. hvordan blir det med lyd da!? Spiller vel mer til folk utefor bilen enn til den som sitter inni...?
Vedlegg
Anlegg.jpg
Anlegg.jpg (43.39 kiB) Vist 2618 ganger

#37525  av Mr2 Mk2

proson skrev:Er vel noe slikt som blir det beste sikkert... Eneste.. hvordan blir det med lyd da!? Spiller vel mer til folk utefor bilen enn til den som sitter inni...?
har ikke helt sansen for det der....klart det er show,men ikke særlig praktisk eller bra om du vil høre musikk :roll:
 #37537  av @lpher

spkstrp skrev:Var innom bilradiospes i bergen. PÃ¥stod han ikke hadde noe som passet
bak passasjersetet. Har en søppel bass og panasonic forsterker fra før. Så ser helst at den nye bassen er passiv.
Hmmm.....har vært innom feil Bilradiospesialisten-butikk du ser det ut til! :lol:

Men...han er nok inne på noe når han sier at han ikke kan skaffe noe ferdigbygd da....

@lpher

#37538  av @lpher

proson skrev:Er vel noe slikt som blir det beste sikkert... Eneste.. hvordan blir det med lyd da!? Spiller vel mer til folk utefor bilen enn til den som sitter inni...?

Det DÆR spiller nok KUN utenfor bilen ja ;-)

@lpher

#37553  av spkstrp

Liker den kassen der ja.
Kunne godt tenke meg å høre hvordan det høres ut. PM Amund ?

Er desverre ikke noen entreprenør av meg,
det meste i sløyd timene ble heller misslykket. :oops: :cry:
Er det noen som er villig til å mekke en sånn til meg for en billig penge?
evt anbefalinger ang (billige) sub'er som passer til små kasser.

#37652  av bose

Kan ta jobben jeg.Bor i Tønsberg men er ikke no problem med mål og sånn siden jeg har en mk1 selv.Send PM hvis du er inntresert. ;) Har bygd endel kasser opp igjennom livet

#193046  av MR2_Mk1

Jag fattar inte varfør man ska ha baskassen i fram :shock: kan ju inte låta speciellt mycket i bilen då.bygg en liten kasse bakom p-stolen.

#193163  av chris

MR2_Mk1 skrev:
Jag fattar inte varfør man ska ha baskassen i fram :shock: kan ju inte låta speciellt mycket i bilen då.bygg en liten kasse bakom p-stolen.
Hvis det bygges på riktig måte, og med riktige mål, og en riktig port inn i kupèen, så vil det spille svinbra inne i bilen. Men det er veldig vanskelig å få riktig.

#193447  av proson

Denne suben kan bare legges under setet og gjerne en under hvert sete;) Det har hvertfall jeg planer om å gjøre når jeg får min mk1 på veien igjenn:P Må bare få solgt en Rød Golf III først:P

http://www.pioneer.no/no/product_detail ... id=430-467
Vedlegg
tssw841d_detailpage.jpg
tssw841d_detailpage.jpg (23.17 kiB) Vist 2244 ganger

#193565  av sindrejl

proson skrev:Denne suben kan bare legges under setet og gjerne en under hvert sete;) Det har hvertfall jeg planer om å gjøre når jeg får min mk1 på veien igjenn:P Må bare få solgt en Rød Golf III først:P

må jo uansett ha en kasse til den, så får man plass under setet da? har mine tvil..
 #193591  av James

spkstrp skrev:Var innom bilradiospes i bergen. PÃ¥stod han ikke hadde noe som passet
Hehe! Kjøpte selv anlegg fra Bilradiospes. i Bergen. Har en 8" Rockford Fosgate sub bak vert sete der jeg fekk di til å spesiallage kasser til MR2en... Visst du bor i Bergen kan du vi jo fint møtes en plass så kan du får sett og hørt det selv... Bare send en PM :wink:

#193617  av proson

sindrejl skrev:
proson skrev:Denne suben kan bare legges under setet og gjerne en under hvert sete;) Det har hvertfall jeg planer om å gjøre når jeg får min mk1 på veien igjenn:P Må bare få solgt en Rød Golf III først:P

må jo uansett ha en kasse til den, så får man plass under setet da? har mine tvil..
Hvis du leser Pioneer katalogen 2006 så vil du se at du kan bruke denne 8" suben med eller UTEN kasse :P :wink:

#193620  av donk2k

proson skrev:
sindrejl skrev:

Hvis du leser Pioneer katalogen 2006 så vil du se at du kan bruke denne 8" suben med eller UTEN kasse :P :wink:
Ser for meg at du virkelig blir fortalt hvor landet ligger etter den uttalelsen. He he :roll: