TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvilken telefon er best?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #375608  av mr2storbrua

Synes det høres merkelig ut dersom du ikke får dekket det på garanti eller reklamasjon. Det store spørsmålet er jo om det er en mangel, og evt om det er en mangel du som bruker kan lastes for. Dersom det står i annonse eller brukerveiledning at batterilevetiden er lengre enn den du har nå (som jeg antar det gjør), så er det jo faktisk en mangel. Og med mindre de kan påvise fukt eller slag på telefonen, så kan ikke du lastes for dette.

Angående ny telefon; har du sett denne? http://www.amobil.no/artikler/lg_p500_optimus_one/79687

Syns det virker som en veldig god telefon for pengene. Med det navnet (optimus) høres det jo ut som en robot fra transformers :lol: Tenk å greit, telefon og MR2 i ett... :mrgreen:
 #375631  av chris

Zepticon skrev:
chris skrev:
Amund skrev: Men er det ikkje garanti på tlf din? skal vel vere 2 års garanti, og 5 års reklamasjonsrett???
Noen mobilmerker tilbyr 1 år, noen tilbyr 2 år.. jeg vet Nokia har 2 år, tror HTC også har det. Garanti dekker normalt alt som ikke er selvforskyldt
Samtlige telefoner har via norsk lov 5 års reklamasjonsrett.
Reklamasjonsrett ja.. den er 5 år.. men garanti er bestemt av importør og/eller produsent. Reklamasjon er noe man som kunde må kreve, og det er kunden som må påvise at det er produksjonsfeil. Reklamasjon dekker produksjonsfeil og ikke slitasjefeil. Drivverk i en cdspiller er f.eks. noe som ikke dekkes av reklamasjon. Garanti dekker normalt også slitasjefeil så fremt produktet ikke er brukt utover det normale.
 #375640  av inzane2012

LG sine telefoner har vel jevnt over vert noe DRITT... og den der optimus manglet jo i tillegg øæå...

nei, hadde jeg vert deg eirik ville jeg først pressa litt mer på lefdal, og så heller sett meg om etter en annen HTC, evt Nokia...
 #375642  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:LG sine telefoner har vel jevnt over vert noe DRITT... og den der optimus manglet jo i tillegg øæå...

nei, hadde jeg vert deg eirik ville jeg først pressa litt mer på lefdal, og så heller sett meg om etter en annen HTC, evt Nokia...
Har vært godt fornøyd med de to jeg har hatt hvertfall... Og det at den mangler æøå, så er jo dette en ganske vanlig mangel på alle android-telefoner, også HTC. Man kan laste ned nytt tastatur med nordiske bokstaver, men det er vel så greit å bare bruke standard-tastaturet, siden det går raskt å skrive æøå på det tastaturet også. Dersom æøå er med, blir det jo flere knapper, og mindre areal pr tast, noe som tilsier at det blir vanskeligere å treffe...

Men jeg ville også pressa mer på rettighetene dine.
 #375659  av FireWalk

ringte verkstedet direkte og snakket med dem. Er visst slitasjefeil på micro usb porten.. løsnet delvis fra hovedkortet. gikk ikke an å lodde heller visst nok.. stod "pga hardhendt bruk" Men dette er ikke tilfelle. Har aldri behandlet den hardhendt. At en usb kontakt stikkes inn og ut av en tlf ofte er jo noe som må påberegnes når de lager telefonen. Kontakten brukes jo både hver gang tlf skal lades og hver gang filer og bilder skal overføres mellom telefon og pc.. da går den inn og ut en god del ganger iløpet av et år. Syntes den må tåle såpass. Rart den skal være direkte forankret i hovedkortet og at det ikke er noe som holder den fast i selve karoseriet på tlf som kan avlaste bevegelsen som oppstår hver gang kontakten går inn og ut...

men men :) er ikke noe mer å gjøre med den saken tydeligvis.. så får vel bare finne en ny :)
 #375670  av inzane2012

finner det ganske vanskelig å tro på at den ikke kan loddes...

vist du vil, så jeg jeg se om jeg fikse den på jobb, siden jeg jobber med sånt smått dill til vanlig :P
 #375698  av FireWalk

inzane2012 skrev:finner det ganske vanskelig å tro på at den ikke kan loddes...

vist du vil, så jeg jeg se om jeg fikse den på jobb, siden jeg jobber med sånt smått dill til vanlig :P
ja syntes det var rart jeg og.. er i så fall bare en eller to pinner kan jeg tenke meg.. for resten fungerer jo.. ingen problem å overføre data osv.. Jobber hen da?
 #375705  av inzane2012

FireWalk skrev:
inzane2012 skrev:finner det ganske vanskelig å tro på at den ikke kan loddes...

ja syntes det var rart jeg og.. er i så fall bare en eller to pinner kan jeg tenke meg.. for resten fungerer jo.. ingen problem å overføre data osv.. Jobber hen da?
trykk på linken i signaturen min ;)

PS OT, sjekk ut videoen på framsida her http://www.raceofchampions.com/ ... der leverte vi lys i år istedet for det lille greiene i telenor arena :P