TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen som har Spacere pÃ¥ sin Supra?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #375665  av 1JZFreak

Planen er å lage spacere selv på jobb. Derfor lurte jeg på mål på spaceren?..
Skulle hatt Utvendig, Innvendig, Utvendig på avsatsen og lengden på avsatsen?.
Tankte å lage en 30 mm spacer til hver side.

5x114.3. Er til Mark 2'en men er samma som supra =)

Legger ved et bilde om noen har en spacer liggende og kan måle på den å skrive på målene på den jalla tegningen min ;)

Sikkert andre som også får bruk for dette!

Å Hvordan gjør dere når dere fester dem? Kapper di boldene som er der fra før av å setter på mutter liksom?
Eller er det en lettere måte?
Er jo lettere å lage spacer om det hadde vert gjenger i navet....
Spacer.JPG
Spacer.JPG (19.05 kiB) Vist 1868 ganger
 #375675  av Radial

sjekk hjullagerene dine godt før du bruker de..;)
 #375712  av Ã¸.f

Ta utgangspunkt i bremsekiva,så har du ytre mål,det samme med senteret.
du kan banke ut boltene og sette i nye....men økning på 30mm er heftige greier.
Kanskje det ville vært enklere å kjøpe adapter-spacere som skrues på.
Jeg har brukt spacere på utallige mange biler di siste 15år, så jeg må kanskje vært heldig med hjul-lagrene :!:
 #375726  av Radial

ø.f skrev:Ta utgangspunkt i bremsekiva,så har du ytre mål,det samme med senteret.
Jeg har brukt spacere på utallige mange biler di siste 15år, så jeg må kanskje vært heldig med hjul-lagrene :!:
Har litt å si åssen felger du bruker da, vel og merke :) Men lave innpress..eller negativ for den slags skyld kombinert med spacer = Dårlig stemning for hjullagere.

En verkstedkompis av meg kjørte med 0 i innpress og 30mm spacere på sin Jetta MK2 - der røyk begge hjullagera i 110 på motoveien... ;)
 #375728  av celica_st185

Radial skrev:
ø.f skrev:Ta utgangspunkt i bremsekiva,så har du ytre mål,det samme med senteret.
Har litt å si åssen felger du bruker da, vel og merke :) Men lave innpress..eller negativ for den slags skyld kombinert med spacer = Dårlig stemning for hjullagere.

En verkstedkompis av meg kjørte med 0 i innpress og 30mm spacere på sin Jetta MK2 - der røyk begge hjullagera i 110 på motoveien... ;)
VAG...
 #375746  av Christian

Supra'n min er brukt i drifting med 50mm spacere foran og bak i to år uten problemer. Har 5 i innpress om jeg ikke husker feil.
Bruk spacere med nye bolter i, slik at du ikke får så langt spenn på de orginale boltene. Fungerer gulle godt. :)
 #375765  av 1JZFreak

Holder på å lage nå =)
Det er selvfølgelig spacere som skrues på! Med nye bolter til hjulet=)

Hjulet passer bra nå som det er uten spacer, Men har sveist om spindlene for å få mer sving.. Så uten spacere må jeg kappe så mye i rama får å få til full sving uten av det tar borti..