TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Auduns MR2 MK2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #372916  av magnesmurf
 
I og med at motoren er modifisert litt (bedre kompresjon) kan nok et firma gjøre en god jobb med å lage ny software til motoren, og evt få liv i den først :wink:

Autoconsult holder jo til rett bort i gata (Ã¥mot). http://www.autoconsult.as

Kanskje de hadde vært noe? Dem driver jo med grisetrimming av det meste. :wink:
 #373758  av Audun F
 
Absolutt! :D

Takk for tipset, jeg skal ringe de når jeg kommer hjem fra Pune igjen. Selv om det koster noen kroner å få tuna motoren så vil det nok lønne seg i lengden mot at jeg skal kløne med det ;)

I tillegg så kom jeg over et ledningsnett til på eBay som jeg fikk klort til meg for 400,- NOK, så da kan jeg jo teste det lednigsnettet og se om jeg har gjort noe feil da jeg lagde det nye...
 #373908  av mr292
 
magnesmurf skrev:Kom til å tenke på en ting til.

Når vi sjekket om det var gnist var den temmelig svak, så prøv å skru fast coilen skikkelig. Fest både den, og sensoren vi lurte på funksjonen til, der de skal sitte, og pass på at jordingspunktene gir skikkelig kontakt.

Nå vet ikke jeg hva det er som gir dysene signal fra motoren. Men vær sikker på at evt magnet eller liknende (som kanskje sitter på veivhjulet?) sitter som den skal og at sensoren som skal plukke opp signalene er tilkobelt..
er en hallføler i fordelen (innom rotoren) som "føler" mot ett drev som står på akslinga (fra fordeler til kam). skal være 0,2-0,4mm mellom selve føleren og tanna på drevet.
(da jeg selv driver å feilsøker på akkurat samme problemet på mr2'n min) får bensin, men gnisten er svak og skjelden :-(
 #375381  av Audun F
 
Da har man begynt å kose seg ute i kulda igjen - stripper bilen for de resterende delene akkurat nå. Er ferdig med bagasjerom og mesteparten av motorrommet og er nå i full gang med interiøret. Klok av skade så pakkes og merkes alt i henhold til hvor på bilen delene er tatt fra - så det skal være mulig å få satt alt tilbake på riktig plass :)

Ellers så var jeg i kontakt med BS-Teknikk her om dagen for å få pris på syrebad av karroseriet. Det var 15.000,- + moms og 1500,- pr ekstra del (dører, panser etc.)...

Så - da blir det vel syrebad ja, men må finne en sveiser som kan gå over bilen etterpå for å fikse kanaler etc. før lakkering. Hadde vært best om jeg kunne sende bilen til BS-Teknikk, deretter til sveising og til slutt til lakkering for å utnytte tia best mulig. Problemet er vel strengt tatt penger nå siden det blir 25.000,- for syrebadet, ca. 25.000,- for lakkering og sikkert litt til sveising også. I tillegg så kommer kostnad for å få tunet motoren hos Auto Consult - hvis de er interessert da...

PayPal donate? ;)

Noen som har tips om sveisere i Drammensområdet som gjør en god jobb (og ikke koster skjorta) :D ?

Syrebad: http://www.bs-teknikk.no/bilrengjoring/syrebehandling/
Lakkering: http://www.arbobillakk.no/
 #375402  av mr292
 
Hei, Da har jeg fått starta bilen min, men har fortsatt litt problemer med ledningsnettet, vet at du har en del deler til overs og jeg er ute etter den kontakten på ledningsnettet mot fordeleren (den du tok bilde av til meg tidligere)
med 4 metall stickere og 4 gummi foringer (rundt ledningene inne i kontakten)

snakker om denne:
Bilde
har du denne i ny eller god stand så er jeg interessert.
 #375413  av erling
 
Høres litt voldsomt ut med syrebad synes jeg, er den så utrolig rusta..? Ryktebørsen skal vel også ha det til at sw20 karosseriet er galvanisert (uten at jeg kan bekrefte det) Du vil jo ende opp med et dårligere beskyttet karosseri om du ikke i etterkant helgalvaniserer eller dypper hele bilen i lakkbad...?
 #375418  av Audun F
 
erling skrev:Høres litt voldsomt ut med syrebad synes jeg, er den så utrolig rusta..?
Eh - ikke mye gjennomgående, men det er rusta i kanalene - og i tillegg en del innimellom på steder jeg ikke kommer til med pussemaskin eller sandblåsing. Har tenkt til å ha denne bilen "til jeg dør" - og da ønsker jeg å ta karroseriet ordentlig med en gang.
erling skrev:Ryktebørsen skal vel også ha det til at sw20 karosseriet er galvanisert (uten at jeg kan bekrefte det) Du vil jo ende opp med et dårligere beskyttet karosseri om du ikke i etterkant helgalvaniserer eller dypper hele bilen i lakkbad...?
Nå har jo jeg SW21, men aner ikke om det er noe forskjell der... Planen var jo å få lakkeren til å ta hele bilen etterpå, men dette må jeg diskutere med han i så fall. Alt må være avklart før jeg begynner :)

Forslag mottas med takk! :mrgreen:
mr292 skrev:[...]
Skal se hva jeg kan finne - er usikker på om jeg bestillte nye plugger eller bare gjorde rent de gamle...
 #375492  av magnesmurf
 
Det blir dyrt med "full pakke"

Men se det på den lyse siden. Når bilen er ferdig har du noe som tilsvarer fabrikksny bil :wink:

Sammenliknet med hva en mr2 kostet ny, er jo utgiftene dine ganske økonomiske :wink:
 #375851  av 2r-e-rik
 
Audun F skrev:Noen som har tips om sveisere i Drammensområdet som gjør en god jobb (og ikke koster skjorta) :D ?
det er mange som er flinke til å svise.. men det du sliter med er at ingen gidder å sveise rust...
men. jeg vet om en som er ei skikkelig hore å fikser alt for penger.
ring haug karosseri i asker. han er blandt di eneste som gidder å sveise rust.. å han er flink og billig
 #375862  av Audun F
 
Andrepedersen skrev:Hvordan går det her ?! fått ordna opp i ledningsnettet, fått start ? :D
I wish ;) Motoren står fortsatt på pall - og kommer ikke til å få noe mer pleie før karroseriet er på plass i mars/april. Ingen start enda, men har også fått tak i et ledningsnett til som jeg skal prøve ut for å se om det ble noe kluss med det vi lagde selv.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 73