TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montere grøftlys pÃ¥ en T16

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #375797  av Anders gullstein

Har kjøpt noen Hella grøftlys til min Celica. Har kunne tenkt meg å ha disse som kjørelys og lurer litt på hva en må gjøre for å få til dette.

Ser på lysbryteren at det er fire stillinger, første posisjon er "OFF", så andre steg (der kjørelys egentlig burde være), parklys og til slutt vippelyktene. Hos meg er det ikke lys på det andre steget der det skulle ha vært kjørelys. Hvordan ordne til dette og har har noen andre koblet grøftlys på en slik Celica?
 #375825  av Mr_Storbrua

Det andre steget er vel for at vippelyktene ikke skal legge seg ned når du slår av lyset? Kjørelyset skal vel være kobla på første steget?
 #375887  av Anders gullstein

Ja, det har du kanskje rett i ja, men uansett, så skal det være kjørelys på "OFF" og andre steg da. Hvordan får man til kjørelys?
 #375889  av Mr_Storbrua

Var en som kobla det på min bil.. Han brukte noen dioder å noe greier.. har ikke peiling på det der, derfor han gjorde det for meg :P
 #375898  av mr2storbrua

Er bilen din importert, er det ikke kjørelys originalt. På det andre steget skal det ikke være noe lys, kun signal om at vippelyktmotorene ikke skal slippe ned vippelyktene. Dette er f.eks. slik at du kan la lyktene stå oppe om natta når det er minusgrader ute, og dermed kan slå på lysa uten at motoren brenner seg pga lyktene er frøset fast.