TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TT vil ikke over 2800 ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #376499  av avaasdf

Endelig ferdig med motoren, tatt topp fra en og bunn fra en annen motor.

Eneste problemet er at den vil ikke over 2800, har standard hjerne som jeg har kjøpt brukt og fri eksos. Mulig at vakiumslangene er montert feil, hvordan skal disse sitte for maks effekt?

Takker for fine julesvar :)
 #376508  av avaasdf

også har jeg foresten hørt at man kan kobble om vakumet slik at begge turbone arbeider hele tiden, noen som vet noe om dette? :)
 #376510  av tojo

avaasdf skrev:også har jeg foresten hørt at man kan kobble om vakumet slik at begge turbone arbeider hele tiden, noen som vet noe om dette? :)

http://mkiv.com/techarticles/ttc/ttc.htm
 #376513  av tojo

avaasdf skrev:Endelig ferdig med motoren, tatt topp fra en og bunn fra en annen motor.

Eneste problemet er at den vil ikke over 2800, har standard hjerne som jeg har kjøpt brukt og fri eksos. Mulig at vakiumslangene er montert feil, hvordan skal disse sitte for maks effekt?

Takker for fine julesvar :)
Vacuum diagram:
Bilde
 #376519  av toysupra

ingen feilmeldinger?, fikk feilmelding på min når jeg startet den uten bakre del av eksos. jeg kjørte ikke bilen så vet ikke om dette vill og påvirket hvor mye turtall jeg hadde fått.
 #376786  av Radial

skjønner faen ikke grunnen til at det er sekvensiellturbo på 3L og paralell på 2,5...bare ingeniøren som fannut ut det vakum-systemet der skulle hatt juling :p