TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Justere clutch/hÃ¥ndbrekk + trenger litt deler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #375544  av Kristian93

Hei :)

Lurer på om det går an å justere clutchen på min celica gti 91 mod, den tar så langt ute. Skal ha bilen på eu kontroll så skulle jeg ha stramt håndbrekket litt siden det tar etter 10 hakk, tror det skal være nede i ca 4?
Og er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken abs sensor som er gåen når abs lyset lyser?

Skulle hatt grillen og listen som skal være på panseret, noen som har dette så de har lyst å sende? :)

Takker for svar :)
 #376256  av Andrepedersen

Kristian93 skrev:Hei :)

Lurer på om det går an å justere clutchen på min celica gti 91 mod, den tar så langt ute. Skal ha bilen på eu kontroll så skulle jeg ha stramt håndbrekket litt siden det tar etter 10 hakk, tror det skal være nede i ca 4?
Og er det noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvilken abs sensor som er gåen når abs lyset lyser?

Skulle hatt grillen og listen som skal være på panseret, noen som har dette så de har lyst å sende? :)

Takker for svar :)

Vist skoene bak ikke er alt for slitt, så er det bare å skrue på strammeskruen som er under handbrekket inni bilen. 10mm eller noe.
 #376257  av Mr_Storbrua

kan vel eventuelt legge ut banda.. gjøres ved å skru på en skrue gjennom ett hull i bremsetrommelen..
 #376435  av Kristian93

Takker for svar :D fikk stramt det opp ja så nå er det bra. Noen som har en smart måte å finne ut hvilken abs sensor som er gåen? abs lampa lyser, gidder ikke betale 1700 kr pr sensor når jeg bare trenger bytte en eller to....
 #376445  av Andrepedersen

Kristian93 skrev:Takker for svar :D fikk stramt det opp ja så nå er det bra. Noen som har en smart måte å finne ut hvilken abs sensor som er gåen? abs lampa lyser, gidder ikke betale 1700 kr pr sensor når jeg bare trenger bytte en eller to....
Diagnosetest..
 #376480  av Haugrud

Du kan bruke et multimeter...du kan først ohme den, må da må du vite hvor mange ohm føleren skal ha..da kan du finne ut om det er kortslutning eller brudd i føleren..bare finn ledningene og sett målepinnene på hver av ledningen..er det brudd i føleren vil du ikke få noe utslag, vil bare stå I på multimeteret, har du kortslutning vil du få en lavere ohm enn det som skal være, tenning skal være av når du gjør dette...du kan også måle om føleren avgir signal..still multimeteret på millivolt, sett på tenning, sett målepinnene på hver sin ledning og snurr sakte på hjulet, du skal da få en måling på multimeteret..for å finne disse verdiene bør du ringe Toyota, kan finne dette til deg på autodata men da må du vente noen dager...men du kan jo uansett måle og notere deg verdiene og sammenligne når du har ringt toyota
 #376598  av Kristian93

takker for svar :D skal ut å leke litt me multimeteret i mårra ;)
Tusen takk for bra svar! :D

Har prøvd å finne ut hvordan diagnose skulle gjerast men trur ikkje eg e smart nok til det :P ville hatt med meg en med litt erfaring da :P
 #376605  av Haugrud

Koble over TE1 og E1 i diagnosekontakten som sitter omtrent ved clutch sylinder ved torpedovegg..sett på tenning og tell hvor mange ganger motorlampen blinker..blink med korte intervall er 1,ere og blink med lengre intervall er 10'ere..mellom hver feilkode er det et opphold på ca 5sek..altså, hvis du får fem korte blink og 2 lange, så har du feilkode 25, som du da sammenligner med data på bilen (kun et eksempel) og etter 5sek (mener det er det) så kommer det evt en ny feilkode om du har flere feilkoder..skal du slette koder, tar du enten ut EFI sikring i minst15sek eller kobler av batteriet..