TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjulnav

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #376680  av Potential

Hei folkens.

Som topicen nevner så er eg på jakt etter et nytt hjulnav. Noe som eg kjønner ikke er lett og komme over :(. Har leitet en del etter nytt men det er liksom ingen som har noe slikt til en GT-Four ( ST205 ). Har vært så uheldig at lageret har begynt og slite ned hjulnavet. Så da er det lite vits i og bytte hjullager da det ikke henger noe særlig på.

Har funne noen hjulnav på Ebay. Men lurer på om noen innpå her vet om det er noen hjulnav fra ST185 som passer overens?
evt nyere celica ?

Her e noen linker til ebay ( bilde sier vell litt hva eg er på jakt etter )

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-C ... 1e5fbd99e2

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-M ... ccessories
 #376686  av predator

En kompis av meg slet med samme problemet på en st185.
Han la på metall selv, og satt navet i dreiebenk for å få finishen og rette dimmen igjen , funka fjell hos han. (De driver med slikt på de fleste videregående skolene som har mekanisk linje)
 #376744  av 2fast4u

Potential skrev:
Har funne noen hjulnav på Ebay. Men lurer på om noen innpå her vet om det er noen hjulnav fra ST185 som passer overens?
evt nyere celica ?
ST185 har ikke samme nav, eneste jeg kommer på i farta er Carina E GT som er byggd på samme plattform og drivverk.
Men er vel like vanskelig å finne Carina E GT som det er å finne ST205 deler.
Forhjulsnav er likt på 1,8 og 2,0 Celica + 4WD fra 93 og opp, så det burde vel finnes noe ute der en plass.

:wink:
 #376768  av Potential

Vell eg fikk svar av Toyota. 1200kr for et nytt. Er ikke sa alt for gale det, sa tror eg bare kjoper et nytt.

Rele som star oppfort her er det som ligger pa spylerveske tanken. ( innunder hoyre skjerm ) Hadde problemer med at vindusspylerene sluttet og virke.

Varenummer Ant L Tekst Loc Beh Pris X/MVA VT Pris I/MVA
4350220170 1 NAV 947,00 S 1183,75
8594233010 1 RELE 1275,00 S 1593,75

Men takk for alle svar :)