TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 supra 2JZ prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #377001  av Radial

Det er jo bare å prøve det :) går det dårlig, så må du ha sprut Uansett.. :) Bare for GUDS skyld kjør med bredbåndslambda Hele tiden, og når du kryper opp mot 13 i afr, da gir du deg :P

Går ann til en viss grad å justere afr bittelitt med bensintrykket (grunntrykket).
 #377004  av Supramk3turbo

Ja, du bør absolutt åpne den litt... Jeg kjører med åpen veivhus vent... funker greit, men kan lukte litt oljedamp i bilen til tider... Om du tar av topp-dekselet så ser du at den ene svarte utluft nippelen er veldig tynn, den har også en enveis ventil i seg, som har en tendens til å henge seg opp i lukket posisjon. Jeg fjernet den på min, å satt i en vanlig rør kobling med større dim. Før dette har jeg byttet 4 simringer på 2 sesonger, he he. Så det funket for meg :)
 #377005  av Supramk3turbo

Skal du ha bra utnytte av den singelturboen er nok Sprut og nye dyser veien å gå :)
 #377040  av thomas_ja27

Radial skrev:Det er jo bare å prøve det :) går det dårlig, så må du ha sprut Uansett.. :) Bare for GUDS skyld kjør med bredbåndslambda Hele tiden, og når du kryper opp mot 13 i afr, da gir du deg :P

Går ann til en viss grad å justere afr bittelitt med bensintrykket (grunntrykket).
skal anskaffe bredbandslamda så får vi se hvordan det går :-P
Supramk3turbo skrev:Ja, du bør absolutt åpne den litt... Jeg kjører med åpen veivhus vent... funker greit, men kan lukte litt oljedamp i bilen til tider... Om du tar av topp-dekselet så ser du at den ene svarte utluft nippelen er veldig tynn, den har også en enveis ventil i seg, som har en tendens til å henge seg opp i lukket posisjon. Jeg fjernet den på min, å satt i en vanlig rør kobling med større dim. Før dette har jeg byttet 4 simringer på 2 sesonger, he he. Så det funket for meg :)
Ja skal ta dette nå mens jeg venter på nyturboen :-)
 #377044  av thomas_ja27

IMG_0418.JPG
IMG_0418.JPG (1.19 MiB) Vist 1698 ganger
I dag ble det ikke gjort stort, demonterte manifolden så alt er klart.
Fikk lufta scooteren for første gang i år, har vært nedprioritert mens jeg har skudd på supraen :-P
 #378543  av thomas_ja27

IMG_0445.jpg
IMG_0445.jpg (178.5 kiB) Vist 1657 ganger
Fikk stolpen fra Gaugepods.com, passformen var egentlig ganske bra :)
Er lite fremgang ellers, blir vel singelmontasje i nermeste fremtid :-P
 #381744  av tomrnk

Hvordan går det videre med prosjektet :D :?:
 #381767  av thomas_ja27

Lite fremgang for tiden... går å venter på turbokittet og bensinpumpa som ble bestillt for 14dager siden, så det må vel være i farvannet ganske snart :-)

enn du da? blir du ferdig til acr? :)
 #381790  av tomrnk

thomas_ja27 skrev:Lite fremgang for tiden... går å venter på turbokittet og bensinpumpa som ble bestillt for 14dager siden, så det må vel være i farvannet ganske snart :-)

enn du da? blir du ferdig til acr? :)

Flottings :D blir spennende og se!
Ser dårlig ut for vårtreffet sin del ja :cry: satser værtfall på å få bilen mappa i starten på juli og prøve meg på sommertreffet i august om det blir noe av :D
 #381802  av thomas_ja27

Ja får satse på at det holder nå :-) begynner å få knapt med tid igjen jeg også.. trodde jo jeg hadde god tid siden jeg begynnte i august i fjor :-P
Men jeg må vel ty til å kjøpe sprut etterhvert hvis jeg skal få utnytta resten av hestene :-)

blir artig å se når du får den på veien :-) rana gatebil holder vel også en del treff der oppe, så blir vel kjøring uansett :-)
Du begynner vel snart å montere sammen godsakene regner jeg med :-)
 #381846  av tomrnk

ja sprut er nok løsningen stort sett 8) er vel aldri noen garanti, men ting blir værtfall lettere og holde styr på! Skal forhåpentligvis hente blokka fra boring i morgen. Da blir det å lakke blokka først, så håper jeg motor og girboks er i bilen i løpet av mars :D
 #381912  av thomas_ja27

Ja det blir vel godt å få skrudd sammen noe, slik at man ser at man har fått noe for all penga man har svidd av på alskens deler :wink:
 #381941  av Radial

hva for ett turbokitt endte du opp med til slutt fra Statene? :) T60?
 #382460  av thomas_ja27

Noen som har hatt problemer med Driftmotion??
Har prøvd å fått dem til å sende sporingsnummer på pakken min, men nå får jeg ikke noe svar fra dem lenger :-(
er en måneds tid siden jeg bestillte sakene..
har ikke hatt noe problemer med dem før, så var derfor jeg satset å bestille dette fra dem.
Ble 3000Usd tilsammen med frakta, så ser dårlig ut for å få drift på supraen i sommer hvis ikke dette kommer :-(
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19