TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla 06 T-sport

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #377057  av inzane2012

Som noen sikkert har fått med seg så skal jeg selge mr2'n og trenger da en ny bil.
så var det jo selvfølgelig en liten luring her inne som vist meg en 2006 Corolla T-sport, og til mer jeg tenker over det, til mer har jeg lyst på det.

MEN, har vel så og si NULL peiling på både corolla og 2zz-ge motoren, så om noen har erfaringer og peiling på begge deler, så for all del, rop ut :P

bilen jeg sikter til har rundet 101k km, litt langt kanskje for en 06mod.
Hvordan er holdbarheten/vedlikeholdet på denne motoren?
Har lest at noe om at oljepumpa og at ventilene er en akilles på disse motorene, er det noe som noen her har opplevd?
Skal jo vere ei turtalls maskin detta, men hvor godt liker den å bli presset, og tåler den like mye "juling" som 3sge'n??
 #377061  av EXS

2zz-ge er en skuddsikker motor som tåler og bli tynt, den er også lett og få tak i tuningdeler til, men jeg ville forhørt meg her http://www.toyotaownersclub.com/forums/ ... owforum=50

et engelsk toyotaforum hvor det er endel flere T-sport eiere en vi har på vårt forum
 #377139  av inzane2012

ok, var inne på det svenske forumet, men virka som det hadde dødd ut, var bare ett par poster der som hadde innlegg fra 2010...

ja er den så skuddsikker da?? har sett flere bilder av folk som har knust oljepumpa og ventiler som har blitt ødelagt...
mulig det var fra tidlige 2000 modeller, og at 06 modeller er sterkere da...
 #377147  av ArildM

Skuddsikker er den vel ikke, men folk som har kjørt den i stykker har vel kjørt den i stykker av en grunn også?

Med rett vedlikehold skal dette være bra motorer :) Yamaha som har vært med å utvikle denne slik som mange andre Toyota motorer. Med de variable kammene er den faktisk "oppe i" 292 i timing når det slår inn som værst 8) Står jo også i Lotus Elise denne, med enkelte som er kompressormatet opp til 240hk. Så med rett stell er det en solid motor såvidt jeg har lest meg frem om emnet :)
 #377148  av inzane2012

ja, er jo en grunn til at denne bilen er interessant Arild :) og ikke minst, kjededrift på den istedet for reim :P

virker som motoren er bra beskyttet og, har sperre på ecu'n slik at du ikke kan dra den max før temperaturen har kommet over 60grader...
men virker som en ganske bra motor vertfall, turtall sperra på rundt 8300rpm er jo ikke noe negativt vertfall :)

om jeg får denne så tror jeg ikke at jeg skal begynne med noen "ville" planer med den, kanskje bare bytte luftfilter for å få litt bedre lyd, ellers blir jeg nok å holde den orginal :)
 #377152  av EXS

har du ringt på den vi pratet om tidligere ?
 #377156  av inzane2012

EXS skrev:har du ringt på den vi pratet om tidligere ?
nei, har ikkje ringt på den, er såppas usikkert med jobben akkurat nå, så har "bare" sendt en mail til di og bedd om å få litt mer informasjon om bilen...
 #377174  av inzane2012

han har jo lagt ut det prosjektet her inne og på show and shine sida, men etter som jeg forstod så hadde han solgt t-sporten sin til fordel for ei folkevogn, og han har ikke vert aktiv på verken detta eller det svenske forumet på ganske lenge :(
menmen, om det blir bil, så heller jeg mest for den t-sporten uansett ;)
 #377289  av inzane2012

ja det hørtes ikke så lovendes ut da, men tror nok uansett om jeg skal ha meg ny toyota må det nok nesten bli den der...
kunne jo sikkert gått for en celica t-sport, men er ikke helt overbevist på den bilen mtp utseende, syns den har rå front, men i profil og bakfra syns jeg ikke noe særlig om den :( og jeg gidder ikke gå fra mk2 til mk3 mr2 heller...
 #377420  av inzane2012

blir vist mest sannsynlig ikkje noe t-sport allikavel... har en kompis som skal selge civicen sin, 2002 type-r :)

kjenner godt han som skal selge den, og vet godt om tilstanden på bilen pluss at fyren bur 2 tima unna, og ikkje 7 tima sånn som med corollaen... pluss at typeR'n er nesten 20k billigere og kommer med ett bra annlegg med alpine 2din spiller til 14k :)
 #377425  av EXS

god bil, men ikke no toyota :P
 #377435  av inzane2012

EXS skrev:god bil, men ikke no toyota :P
så sant så sant, men så e det flere fordeler for min del å kjøpe hondaen istedet for toyotaen...

men fortvil ikke, blir ikke å forlate forumet om jeg går over på den "andre siden" ;)
 #377439  av supratrd

Jeg har tatt over Corolla`n (T-sport compressor)

Har ikke fått kjørt mange mila med den, pga jobb også kom vinteren!
Men jeg er iallefall bra fornøyd med den..

Det er vel egentlig ingen sport bil!, men den fungerer greit:)
med tte compressoren blir det en sinnsyk hærlig lyd:)

Kommer til å forsette litt der han forrige eier stoppet,
så får vi nok se at det blir bil av dette også:)

Har vært inne på sidene her en stund - med det var kanskje på tide å "bli medlem".