TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• My carlos sainz, har jeg det jeg trenger?tips s. 7

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #377083  av Mr_Storbrua

Ettersom jeg har forstått så er han bare ute etter en hellakkering, og ikke full restaurering.

Men mitt poeng er vel helst at man ikke skal begi seg ut på sånt om man ikke vet hva man driver med. En som driver med blåsing har nok litt peiling, ig har gjernse stilt inn til ett passelig trykk, og mengde sand, samt riktig type sand, om det i det hele tatt er sand som er brukt.

Om ikke det er rust er det unødvendig og sandblåse. På en sånn gammel bil så begynner det ikke plutselig og ruste midt på plata. Og om ikke den akkurat er lakkert så ser man hvor det er rtust og ikke om man går litt nøye over bilen :)
 #377085  av donk2k

Ja jeg er enig med deg at det er lurt å vite hva man driver med.
Når det gjelder flere gode tips fra forskjellige folk her tror jeg det hadde vært lurt om Loft kunne forklare hvorfor han er ute etter å lakkere bilen.

- Matt i lakken
- Rust
- Bytte farge
- Fikse forskjellige skader rundt omkring på bilen

Det kan være mange forskjellige grunner til at det ønskes lakkering og etter mitt syn er det litt utifra dette vi burde gi tips.
Men tror vi iallefall kan si oss enige i at å dra på det gårdsbruket å få hele bilen blåst for å spare penger på selve lakkeringa er nok ikke noe "sjakk-trekk"

Er nok like mye, hvis ikke mer jobb med pussing osv på blåste områder som områder der lakken er hel og fin.
 #377086  av Mr_Storbrua

donk2k skrev:Ja jeg er enig med deg at det er lurt å vite hva man driver med.
Når det gjelder flere gode tips fra forskjellige folk her tror jeg det hadde vært lurt om Loft kunne forklare hvorfor han er ute etter å lakkere bilen.

- Matt i lakken
- Rust
- Bytte farge
- Fikse forskjellige skader rundt omkring på bilen

Det kan være mange forskjellige grunner til at det ønskes lakkering og etter mitt syn er det litt utifra dette vi burde gi tips.
Men tror vi iallefall kan si oss enige i at å dra på det gårdsbruket å få hele bilen blåst for å spare penger på selve lakkeringa er nok ikke noe "sjakk-trekk"

Er nok like mye, hvis ikke mer jobb med pussing osv på blåste områder som områder der lakken er hel og fin.
x2 :)
 #377144  av mralp

Fine bilder :)
Nå sandblåste jeg bla 4 framskjermer på min 71`Corolla i høst. Disse platene var så tynne at jeg kunne stikke skrutrekker igjennom de flere steder. Sannelig gikk det bra å sandblåse selv løvtynne plater gitt. Om noen betviler kan de jo selv sjekke bildene i prosjekttråden min?

Man behøver ikke sandblåse tynne plater med pukk og småstein. Sandblåsing er et fag som alt annet.

Siden jeg selv også eier en Celica av samme type som hr.loft, så kan jeg med absolutt sikkerhet slå fast at platene på hans bil er minst like tykke som på min 40 år gamle Corolla, og vil på ingen måte kunne bli ”ødelagt” av å bli slipt ned til metallet. Om det er nødvendig å slipe ned til metallet er en annen sak :wink:

Lykke til!
 #377159  av loft

Takk for gode tips og erfaringer!:)
Han jeg tenkte evt sku få sandblåse har gjort det i mange år så må høre med han..har jo noe rust på hjulbuene som jeg tror kan være mye værre enn forventa :(

men ja..noen som har tips til clutch? evt link til hvor jeg kan kjøpe det også? er ikke så god til å finne noe jeg er 100% sikker på, tar ingen sjangser
 #377346  av loft

Da fikk jeg de stemplene og regreima fra motorsporthuset, takk ska du ha!:)
mail.google.com.jpg
mail.google.com.jpg (54.34 kiB) Vist 1683 ganger
Så neste lønning blir det å bestille råder, tenkte Eagle: http://www.nordicautoimport.com/eagle-r ... 1922-p.asp
Litt dumt spørsmål kanskje men bedre å spørre enn å angre senere, alle råder passer alle stempler? :p For å si det slik, kan de passe til meg?
 #377350  av loft

Andrepedersen skrev:alle råder passer ikke til alle stempler :p Di rådene fra nordic autoimport passer..
heh takk for svar!:) da blir det dem hvis ingen har andre forslag til en rimeligere penge?

Noen som har tips eller link til clutch jeg kan kjøpe? Må tåle 300hk, gjerne litt over da det å ligge på grensen ikke er noe jeg er fan av.
 #377369  av loft

donk2k skrev:Fant disse om du vil bestille fra det store utland!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Toyota-3 ... ccessories som etter dagens kurs blir 2783.66 NOK med frakt og moms. Får du de til å skrive ned prisen på forsendelsen eller sende som gave sparer du enda mer.

nice!garantert at de passer?
:D sparer jeg jo 1000 spenn;) takk for tipset!
 #377373  av donk2k

Jeg kan desverre ikke garantere noe ang om de passer, men står jo at det er til 3sgte og er vel samma rådene som de selger her i norge..
 #377383  av loft

Hm okei, ja det står jo at det er til samma motoren så burde jo passe?

Ok stempler (har), regreim (har) , råder, toppakning, APR bolter, rådelager og bærelagre.
noe annet jeg må ha til overhaling? plugger, olje o.l er ett selvfølge.
Kamveivaksel, kan jeg bruke orginal eller må jeg ha noe nytt der?
 #377406  av Andrepedersen

loft skrev:Hm okei, ja det står jo at det er til samma motoren så burde jo passe?

Ok stempler (har), regreim (har) , råder, toppakning, APR bolter, rådelager og bærelagre.
noe annet jeg må ha til overhaling? plugger, olje o.l er ett selvfølge.
Kamveivaksel, kan jeg bruke orginal eller må jeg ha noe nytt der?
Få tak i innsug og kammer fra en gti, gjør seg godt det, og koster ikke all verden om du får kjøpt brukt, men i bra stand ;)
 #377452  av donk2k

Andrepedersen skrev:
Få tak i innsug og kammer fra en gti, gjør seg godt det, og koster ikke all verden om du får kjøpt brukt, men i bra stand ;)
Tror du burde spesifisere litt hva du mener her.
Innsug fra Gen2 3SGE tror jeg ikke passer så bra nemlig.

Innsug fra Gen1 3SGE passer derimot på toppen, men da må han finne på noe lurt med insugs-rør og evt IC (om han ikke har kjøpt FMIC). Det fra Gen1 3SGE er Side-feed innsug. Tror vel kanskje det må gjøres visse justeringer på gasswire også.
 #377467  av loft

Ok nå er dt slutt på leking/sladding på alle plasser unntatt store åpne parkeringsplasser uten fare for hindringer..
Jeg med min elendige erfaring fra 4x4 kjøring sku absolutt prøve å ligge breidt rundt en stor snøhaug (som visste seg å være fulll av isklomper)
Dette ble utslaget... :(
Sprakk på fronten under grøftelysene
Sprakk på fronten under grøftelysene
front1.jpg (30.56 kiB) Vist 1625 ganger
Karbonlignende greien som går over panseret knakk, samt lyktespyleren knakk av...
Karbonlignende greien som går over panseret knakk, samt lyktespyleren knakk av...
front2.jpg (42.91 kiB) Vist 1625 ganger

Fronten får jeg kjøpt ny bare og lakkert (forhåpenligvis ikke svindyrt?), samme med lyktespyleren får jeg jo kjøpt for noen kr. Men den karbonlignende jævelen da...får jeg kjøpt den?!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7