TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Glanza prosjekt, nÃ¥ til salgs...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #377237  av ErikG

Da har det skjedd litt her igjen. Har bestemt meg for å kjøre fullt sprut. Så da monterte jeg bare ledningsnett for lys, starter og dynamo. Motorledningsnett blir laget under montering av sprut. Blir Adaptronic sprut som PBC skal montere og mappe. Er nå i full gang med å montere det siste som gjenstår før christer skal slippe til. Har nå fått på ic med rør, radiator, innsug, dyser, fuelrail+++ Har lakkert ic svart igjen....

Er enda en god del timer før alt er klart. Er nå egentlig bare småting igjen, men de små tingene tar fort mye tid....

Sånn står den nå:
Bilde
Bilde
 #377247  av ArildM

Peneste Starleten av denne sort jeg har sett!
 #377248  av EXS

nice, flere bilder :D
 #377252  av ad92

Utrolig stilig prosjekt du har gående her! Stå på, dette blir bra :D
 #377352  av ErikG

EXS skrev:nice, flere bilder :D
Takk. Er ikke så mye spennende å ta bilde av. Er en del som må gjøres, men er bare småting som ikke synes. Masse småpiss som tar tid bare.

Fått dato for når PBC kan ta bilen så nå blir det hardkjør fremover. Blir en tur på jobben i morra også for å få gjort litt mer. 21 dager til han skal ha bilen så må bruke tiden godt tror jeg.
 #377838  av ErikG

Da har jeg fått skifta bensinpumpa, gjort ferdig bensinslange systemet, ferdig med alt av vannslanger, oljeslanger. Fått kobla opp det meste av kabler, men startern dro ikke rundt når jeg vrei om nøkkelen så må sjekke litt om jeg må koble noe mer for å få det til. Ellers er det bare vakumslanger og målere som står igjen.
 #378108  av ErikG

Da har jeg fått dratt den på starteren for første gang. Den butta ikke og alt hørtes greit ut. Ingen oljelekkasjer eller bensinlekkasjer jeg kunne se.

Det som gjenstår da er en brakett for catch tank og coil, montere opp og koble til alt av målere, vakumslanger og fylle frostvæske.

Men oljecatchtanken min har bare to innganger, har koblet slanger til begge fra veivhusventilasjonen, men siden jeg da har et helt tett annlegg vil jeg vel ikke bli kvitt trykket. Bør jeg da Borre hull i toppen av catchtanken og montere ett filter der?
 #379409  av ErikG

Da er bilen lastet på hengern og alt klart for levering i morra, eller ihvertfall klart nok.... Er en del smådill igjen, men skal være klart for oppstart og mapping nå. Er spent på om clutchen holder og om ic røra spretter av eller ikke....
 #379430  av Supramk3turbo

Blir nok bra dette :) Lykke til :)
 #379507  av ErikG

Da er bilen levert PBC så da er det bare å vente til han er ferdig så får man se om det blir ras eller morro!
 #379778  av ErikG

Da blir fordelersystemet kastet og går over på single coiler. Spennende å se resultatet....
 #380057  av Gundik

Hei!
Tøft prosjekt!

Har du noen tips til motor som passer greit i en 94 Starlet?

Ikke versting motor, men oppgradering fra den strikken som sitter der org. med 75hk...
 #388822  av ErikG

Drafter skrev:
ErikG skrev:Da blir fordelersystemet kastet og går over på single coiler. Spennende å se resultatet....
Sikkert dumt spm.. Men bare fjerner du fordeleren og skrur fast en stålplate der da , eller..
Fordeleren står der fortsatt, bruker den som trigger. Blir å kappe inn fordelerlokket noe og lime på en plate der og lakke hele svart.

Forsøk på oppstart i kveld. Spennende å se om den fyrer. Planen er mapping til uka og kjøring på Dokka neste helg.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14