TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #377246  av ArildM

celicat23 skrev:Musikk.. Må ha det, bare må ha det.

+1
Tnx for the share :)
 #377249  av ad92

Skiltene får du vel ikke ut før årsavgift er betalt..

ratt.. er vel helt sikkert noen her inne som har liggende.. Er du heldig så har firewalk det originale sitt enda.. Han har vel akkurat skifta? Visst ikke tror jeg broren min har mr2storbrua.

Angående visning.. Beste er bare å ringe de.. Kun de som vet ventetiden..

Olje, skulle vel gå an å ha på en tykkere olje enn det. Er den helsynt? kunne jo prøvd 10w 40 elns.. Hør med de som selger olje..
stemmer det, firewalk bor jo 20 min unna så får vell sende han en melding :) vist ikke er det noen av dere som har et sletent orginalt ratt liggende:D

ah, trodde jeg fikk skiltene rett etter visningen å et brev fra statens innkrevninssentral noen dagen etter på noe eller jeg..

har 5w40 helsynt nå, tror jeg skal prøve meg på 10w40 delsynt når jeg bytter olje neste mnd, den drikker lett 3-5L på en mnd, skjønner ikke hvor all oljen blir av :lol: er ikke lekasje, men drar den på 7000rpm flere ganger om dagen når den har blitt varm og kjører veldig mye, er såklart noe gale med motoren, stempelringer og ventiltetninger osv. Men blir beams motor til sommeren så ser ikke poenget med å overhale den før jeg har ny motor. Planen er å ha beams motor i bilen og overhale den som står i nå til vinteren!

edit! husker det at bremsene hyler veldig når de blir varm, kan liksom ikke cruise gjennom åleby uten at det høres ut som en skranglekasse til tider! er det kobberpasta til hjelp tror dere?
 #377257  av Drafter

ad92 skrev:
Skiltene får du vel ikke ut før årsavgift er betalt..

ratt.. er vel helt sikkert noen her inne som har liggende.. Er du heldig så har firewalk det originale sitt enda.. Han har vel akkurat skifta? Visst ikke tror jeg broren min har mr2storbrua.

Angående visning.. Beste er bare å ringe de.. Kun de som vet ventetiden..

Olje, skulle vel gå an å ha på en tykkere olje enn det. Er den helsynt? kunne jo prøvd 10w 40 elns.. Hør med de som selger olje..
stemmer det, firewalk bor jo 20 min unna så får vell sende han en melding :) vist ikke er det noen av dere som har et sletent orginalt ratt liggende:D

ah, trodde jeg fikk skiltene rett etter visningen å et brev fra statens innkrevninssentral noen dagen etter på noe eller jeg..

har 5w40 helsynt nå, tror jeg skal prøve meg på 10w40 delsynt når jeg bytter olje neste mnd, den drikker lett 3-5L på en mnd, skjønner ikke hvor all oljen blir av :lol: er ikke lekasje, men drar den på 7000rpm flere ganger om dagen når den har blitt varm og kjører veldig mye, er såklart noe gale med motoren, stempelringer og ventiltetninger osv. Men blir beams motor til sommeren så ser ikke poenget med å overhale den før jeg har ny motor. Planen er å ha beams motor i bilen og overhale den som står i nå til vinteren!

edit! husker det at bremsene hyler veldig når de blir varm, kan liksom ikke cruise gjennom åleby uten at det høres ut som en skranglekasse til tider! er det kobberpasta til hjelp tror dere?
lite bremsebelegg? enten kjører du på stålet eller så ligger det en stein eller slikt i mellom braketten til caliper og bremseskivaa.
ta det opp og rengjør..

edit_: jeg har original ratt, mener du spørte om det for en stund sia og.. men ble jo aldri noe
 #377259  av ad92

bremsene hadde vell skreket hele tiden om det var lite bremsebelegg eller stein? Skriker bare når jeg har kjørt hardt...

ja sendte deg pm for en god stund siden min fikk aldri svar, hvor mye skal du ha for orginalt rattet ditt? Eller kan jeg få låne det en ukes tid for litt penger? skal på visning i Mars så er ikke noe å stresse med akkurat :D er ikke vits å ha den på skilt med snøføre..
 #377274  av Tribalti

ad92 skrev:
Hvor mye er års avg på? må jeg betale den med engang jeg får skiltene tilbake av biltilsynet?
TROR årsavgiften er på 2750 ellrns. Får du skiltene før årsavgift må betales, så slipper du å betale med en gang, men om du får de etter, så må du betale med en gang :)

Forbehold om feil så klart :P
 #377279  av lasse

Drafter skrev:
lasse skrev:
Drafter skrev:gele er nammmmm!

forresten.. er det noen som skal kjøre på rudskogen den 22.?
er sånn siste dag det er åpent før ombygginga. "begravelse" kalte dem det.. :P
man trenger bare godkjenteeee vinterdekk for å kjøre.
Spørs nok om jeg ikke stiller i enten volvo'n eller merca ja, godbilen brukes jo kun på sommer'n :wink:
volvo..... ? -.-

så er min daily driver da og kanskje ikke så strøken som din..

Ja volvo faktisk! En suuuuuperfresh -81 244 med nok kjeks til at sætrefabrikken blir misunnelig...
Kjøpte den ene og alene for å ha noe å mishandle i vinter, nå som den er veteran er den jo nesten gratis :lol:
Men vanligvis på vinterstid/når det regner på sommeren er det gomerca det går i, en E220 fra den tid mercedes ikke rusta vekk mellom hendene på en :wink:
 #377280  av lasse

Tribalti skrev:
ad92 skrev:
Hvor mye er års avg på? må jeg betale den med engang jeg får skiltene tilbake av biltilsynet?
TROR årsavgiften er på 2750 ellrns. Får du skiltene før årsavgift må betales, så slipper du å betale med en gang, men om du får de etter, så må du betale med en gang :)

Forbehold om feil så klart :P

Var vel på 2750 i fjor ja, mulig du får hentet ut skilt og får regning på årsavgifta, evt kan du få giro på årsavgifta, betale den og vise kvitteringa på tilsynet for å få ut skilter.
Er bilen avskilta på veien eller bare levert inn skilter? Om de har inndratt skiltene kommer ett påskiltingsgebyr på 1200,- i tillegg.
Og ellers må bilen være EU godkjent for å få ut skilta.

EDIT: Og om skiltene ble inndratt/levert for et halvt år siden eller mer, må du i tillegg bestille nye skilt, dem blir makulert etter 6 måneder...
 #377286  av Drafter

ad92 skrev:bremsene hadde vell skreket hele tiden om det var lite bremsebelegg eller stein? Skriker bare når jeg har kjørt hardt...

ja sendte deg pm for en god stund siden min fikk aldri svar, hvor mye skal du ha for orginalt rattet ditt? Eller kan jeg få låne det en ukes tid for litt penger? skal på visning i Mars så er ikke noe å stresse med akkurat :D er ikke vits å ha den på skilt med snøføre..
du kan sikkert låne det, hvis du betaler frakt fram og tilbake :P
jeg gidder ikke satse på å ikke bli tatt for det og deretter sitte der du gjør nå
 #377298  av chris

mr2storbrua skrev:Noen som vet når neste Top Gear-episode kommer?
Full oversikt, med nedtellinger og nedlasting av episoder (både Top Gear UK, Australia og US, samt Fifth Gear) her:
http://www.finalgear.com/
 #377321  av Drafter

Ikke for å være slem, men..
Har justin bieber en tvilling bror? :lol:

Aron:
57979_471552041884_614591884_7129208_387012_n.jpg
57979_471552041884_614591884_7129208_387012_n.jpg (80.91 kiB) Vist 700 ganger
Bieber boy:
506px-justin_bieber.jpg
506px-justin_bieber.jpg (139.26 kiB) Vist 700 ganger
Sorry jeg måtte bare xD
 #377326  av ad92

hahahhahahahahaah!!!

var madammen som på død å liv skulle pynte meg opp bare på faen, tegn på lesbiske tendenser? :lol: trodde jeg skulle spy når jeg så bildet selv! :lol: ser jo ut som biber å, jævlig! :lol:

ang det med rattet sender jeg deg pm om en stund når brikkene begynner å falle på plass :)
Var vel på 2750 i fjor ja, mulig du får hentet ut skilt og får regning på årsavgifta, evt kan du få giro på årsavgifta, betale den og vise kvitteringa på tilsynet for å få ut skilter.
Er bilen avskilta på veien eller bare levert inn skilter? Om de har inndratt skiltene kommer ett påskiltingsgebyr på 1200,- i tillegg.
Og ellers må bilen være EU godkjent for å få ut skilta.

EDIT: Og om skiltene ble inndratt/levert for et halvt år siden eller mer, må du i tillegg bestille nye skilt, dem blir makulert etter 6 måneder...
Års avg er på det samme i år fant jeg ut, tar å løser alt dette med en telefon til biltilsynet idag sann jeg får oversikt over hvor mye avskiltningsgebyret er på, å når den å års avg må betales, og at skiltene mine må bli tatt godt vare på.
  • 1
  • 654
  • 655
  • 656
  • 657
  • 658
  • 1174