TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva bør jeg se etter ved kjøp av MK1 MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #377263  av retardius

Hei.

Har funnet en MR2 MK1 nå, som jeg faktisk snart har råd til :D. Har hatt lyst på en slik bil en stund..

Og siden jeg har gjort en rekke dårlige bilkjøp gjennom årene.. fordi jegikke har visst hva jeg skal se etter osv. vil jeg unngå det nå.
Så. Noe spessielle sykdommer med disse bilene som man bør se etter?

Og, for de av dere som har gjort det. Er det mye slit og få en MK2 turbomotor ned i disse?

På forhånd takk :)
 #377264  av hmsilset

Hei, og velkommen hit :D Er bare å søke her, så finner du sikkert litt info.Jegtror rusta er verst på disse.Kan gi ett tips som jeg gir alle her.Ta en tilstandsrapport, så kan hveken kjøper eller selger bli veldig lurt.

Tror ikke så mange her har stappa turbomotor ned i disse, men søker du så vil du finne en del om det også.
 #377276  av ArildM

Regn med minst 30'000 i kostnader for å få byttet til Mk2 turbomotor (ledninsnett, girkasse, motorfester, motor, stort sett alt må byttes). Og kast skiltene dine i søppla samtidig med mindre du har noen veldig gode kamerater på rett plass.

Ellers er det samme spørsmål stilt for 2-3mnd tilbake siden, og da ble veldig detaljert svar gitt :)
 #377278  av bose

viewtopic.php?f=33&t=36119

fins et par mk1.5 prosjekter ute og går.. men spørs helt hva du er inntresert i. 4agze/4age 20v er de beste swappene å gå for hvis du er inntresert i å beholde kjøre-egenskapene..
turbomotorer i AW11 går jo fort som fy, men blir vanskelig å kjøre, siden AW11 er helt avhengigav å ha en motor med forutsigbar momentkurve.
 #377281  av retardius

Takker for svar :). Der stod det mye ja.. Leser jeg gjennom den skikkelig så skulle jeg vel klare og få med meg det meste tenker jeg :D.

Det med ombygging får man ta etterhvert eventuelt. Kan jo hende jeg er fornøyd sånn den er også.. Aldri kjørt en slik før. Så kan bli gøy detta :)
 #377282  av bose

Hvis du aldri har kjørt AW11 før så holder det LENGE med orgnial motoren en god stund, sålenge den er frisk.. Men detter er jo biler som blir kjørt skamhardt da..