TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fÃ¥r ikke bilen ut av ratt lÃ¥s og fÃ¥r ikke vridd om nøkkelen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #377192  av leiira

mailman1 skrev:Fikk nerver jeg også da jeg trodde ett eller anna va spenna gærnt. men så var det at rattet hadde snudd seg litt etter jeg stoppa den. Rattet blokkerte for tenningsnøkkelen på en eller annen måte. så jeg måtte snu på rattet mot venstre ganske kraftig, så sa det et lite klikk og jeg fikk snudd nøkkelen og starte.

Men jeg håper for din skyld at du har prøvd det :lol:
satt i en halvdag og kødda med rattet og tenninga så må få filt meg en nøkkel å se om dette blir bedre ellers er det bare å legge ut 1k på ny låsesyllinder
 #377233  av ad92

låsen på førerdøren og tenningen er litt ekkel om det er rette ordet, har aldri problem med at jeg ikke får vridd rundt men må bruke unormalt mye kraft synest jeg!

Har fått høre at en nyfilt nøkkel vill gjøre det myyyye bedre, noen som kan bekrefte dette? ja det er et idiot spm:(
 #377242  av Mr_Storbrua

ad92 skrev:låsen på førerdøren og tenningen er litt ekkel om det er rette ordet, har aldri problem med at jeg ikke får vridd rundt men må bruke unormalt mye kraft synest jeg!

Har fått høre at en nyfilt nøkkel vill gjøre det myyyye bedre, noen som kan bekrefte dette? ja det er et idiot spm:(
Om det bare går tregt ville jeg tro det er smøring som er det rette..

Om det er slitt nøkkel som forårsaker det så blir det vel sånn at man må rugle litt for å få vridd om..
 #377336  av Sven

Hadde dette problemet selv en gang. Funka faktisk å smøre låsen med silikonspray. Da ble den god som ny. Mailman kan jo sikkert svare på om den er bra ennå :)
 #380714  av leiira

Drafter skrev:Har prøvd med silikonspray, hjelper ikke.

MÃ¥ jeg bore da? eller er det andre forslag?
Slå inn en skrutrekker sånn at jeg forhåpentligvis får vridd den til ACC?

Takk..
jeg banka inn et skrujern og fikk vridd (A) anbefaler det før du begynner å borre da du kan borre for langt og øddelegge mer en det du trenger.
må få av det utvendige først så kommer du ca 3-4 cm inn i selve låsen . da banker du skrujernet inn og satser på det beste