TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen med precison SC6262 her??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #377471  av JsrMr2

lure på om det er noen som kjører med den turboen her på 3-sgt her inne..
kjører selv på turbonetic t70 men blir litt mye turbo lag men sykt når man har trykk da=)
 #377512  av sleeper

Jeg bruker en sånn en.. kjører på ca 2.2kg og funker supert..
Skal du ha over 600hk så er dette en god turbo og velge, under det så er 5758 et bra valg og..
 #377517  av JsrMr2

sleeper skrev:Jeg bruker en sånn en.. kjører på ca 2.2kg og funker supert..
Skal du ha over 600hk så er dette en god turbo og velge, under det så er 5758 et bra valg og..
har fått litt info om den på ppf forumet der klare den nesten fult ladetrykk på 3000 rpm og holder fin kurve over hele registeret på en 200sx..

nei tenkte ikke lade noe mer en ca 1,6 1,7 så kommer vell ikke ut med mer en 400-450 hk kansje røftligt men er blir på ett annet register en det eg har nå men fult lade trykk på rundt 5000 rpm så vill nok bli noe kjapper av linja me det tenker eg da men for sto det litt slik att denne turboen liker seg best på 1.9 -3 bar men er ikke altids like godt og tyde svenskt skrift =) så er ikke sikkert den er så idiel for meg like vell.. kjører med smidd inn mat så skal jo tåle trykket men er neste fabrikk ny motor er bare kjørt 15.000 så er ikke så sugen på og dra den får langt med en gang =)

hvilken A/R har din?? mener da var A/R 68 som var den sykeste etter hva di mente..

er greit og suge litt norsk info om den før mang løper og kjøper=)
 #377525  av sleeper

JsrMr2 skrev:
sleeper skrev:Jeg bruker en sånn en.. kjører på ca 2.2kg og funker supert..
har fått litt info om den på ppf forumet der klare den nesten fult ladetrykk på 3000 rpm og holder fin kurve over hele registeret på en 200sx..

nei tenkte ikke lade noe mer en ca 1,6 1,7 så kommer vell ikke ut med mer en 400-450 hk kansje røftligt men er blir på ett annet register en det eg har nå men fult lade trykk på rundt 5000 rpm så vill nok bli noe kjapper av linja me det tenker eg da men for sto det litt slik att denne turboen liker seg best på 1.9 -3 bar men er ikke altids like godt og tyde svenskt skrift =) så er ikke sikkert den er så idiel for meg like vell.. kjører med smidd inn mat så skal jo tåle trykket men er neste fabrikk ny motor er bare kjørt 15.000 så er ikke så sugen på og dra den får langt med en gang =)

hvilken A/R har din?? mener da var A/R 68 som var den sykeste etter hva di mente..

er greit og suge litt norsk info om den før mang løper og kjøper=)

Tja, kan ivertfall komme med mine egene erfaringer med denne turboen...

Og få fullt ladetrykk på 3000rpm kan du bare glemme.. den er en god del tregere en det, min turbo er AR 0.83 så den er jo litt tregere pga det,

Motoren min er en 2.1liter 5sgte ( 5s blokk med 2 gen 3s topp.) Det aller meste er gjort med den, men har orginale ventiler.

Med hks 256\9.0mm kammer så hadde jeg fullt trykk ( 2.2kg) på ca 4600rpm
Og med 274\9.9mm så har jeg fullt på ca 5000, ( 1.7kg er vel 200rpm tideligere.. )
Dette er på E85, Er mulig og få den til og lade tideligere ved og grade kammene litt, men ikke mer en ca 300rpm.
Men hvis du velger en med AR 0.68, snille kammer og E85, så kan du nok klare 1.7kg på rett under 4000rpm, men 3000rpm trur jeg ikke før jeg ser det..

Nå vet jeg ikke hvilken blokk du bruker eller type bensin, men skal du ikke over 500hk så syntes jeg 6262 er for stor for deg.. Se heller på 5857, den leverer til gode 600hk på E85, og spoler en del tidligere.
Skal du over 600 så er 6262 et bra valg.
 #377567  av JsrMr2

http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... &start=119

var denne tråden eg leste det i husker ikke helt hvor men.. imponerene tall man får fra denne turboen..

men takker for erfaringen og info .. får gå får en litt mindre precison turbo da kansje.. men du har jo ikke akkurat seint ladetrykk da med en såpass stor tubo på en 4 syl..

ja eg og syns det hvar lageligt tilideligt med 3000..

precison er vell kjent for litt kjappere spool up ..

angåene motor og blokken min vet eg ikkje hvilken det er. fikk bare vite att det hvar vs.motor som hadde byggden av han eg kjøpte bilen av