TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senkesett og gule koni

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #37475  av Toymr2

Jeg var på bilspectra i Molde og fikk et tibud på senkesett til Mr2'en. Da kom de med et Eibach senkesett (TüV) til 3000 kr, og Gule Koni til 6500 kr. Hun sa at de gule koni i seg selv kostet over 8000 spenn :? .
Totalt skulle jeg få det hele til 9050,- inkl. mva.
Er dette helt på trynet? Eller har noen andre noe bedre forslag :?:

#37482  av Amund

Det var veldi dyrt spør du meg! sjekk prisenen hos andre.. http://www.ssspower.no , fant jeg ut at var billigst..

#37495  av Toymr2

Takker:) Da har jeg skrevet mail til dem...

#37496  av henningl

enda en moldenser gitt..

Kan jo tipse om http://www.coximports.com , dem selger Eibach Pro i kit sammen med KYB AGX justerbare gassdempere.. pris ser ut til å være ca 6000 inkludert frakt og moms. Kjenner flere som har bestilt og fått levert på 1-2 uker.

Dette er da både bedre fjærer og bedre dempere enn en eibach/koni-pakke.

#37498  av Toymr2

Hehe, tja.... eller, er jo egentlig kristiansunder, men jobber og bor i molde da :)

Men takk for tipset ja!

#37500  av Toymr2

Har vært inne å sett på coximport.com og det er jo de samme eiback fjærene, men har hør mange si at det er et bra merke.
Eibach Pro-Kit KYB AGX Package: dette var både fjærer og dempere til $ 580.00.
Jeg vet ikke helt hva kursen ligger på men jeg anntar den er rundt en 7, og da fant jeg ut at det ble kostende 4060 kr + moms og frakt.

Høres ikke så værst ut dette da.... :)

#37513  av henningl

Det er gode priser...

men, det er forskjell på Eibach og Eibach Pro... Tviler egentlig på at det var Pro du fikk tilbud på her i byen..

#37603  av erling

henningl skrev: Dette er da både bedre fjærer og bedre dempere enn en eibach/koni-pakke.
Hvorfor er det bedre??

#37628  av henningl

Tja.. nå er ikke jeg spesialist, har bare hørt hva enkelte erfarne banekjørere mener om saken..

Ellers burde det vel være ganske klart at "Eibach Pro"-fjærer nødvendigvis er litt bedre enn standard Eibach-fjærer.. ;)

Bare det faktum at kyb-demperne kommer inkludert fjærbein så man slipper å modifisere og kappe de orginale, er stor nok fordel alene :)

#37643  av Master

henningl skrev:Tja.. nå er ikke jeg spesialist, har bare hørt hva enkelte erfarne banekjørere mener om saken..

Ellers burde det vel være ganske klart at "Eibach Pro"-fjærer nødvendigvis er litt bedre enn standard Eibach-fjærer.. ;)

Bare det faktum at kyb-demperne kommer inkludert fjærbein så man slipper å modifisere og kappe de orginale, er stor nok fordel alene :)
huh? til en nissan 200sx kanskje? men jeg fikk beskjed om at Kyb AGX til MR2'er er bare innsatsene... får bare vente å se når de kommer.

#37685  av MR2turbo

Master, Koni'ene er og kun innsatsene....
se bilde kun innsatsen jeg kjøpte nye, fjærbeina glassblåste+lakkerte jeg bare :)

Bilde

#37687  av Master

jepp. I know! :lol: kanskje jeg skal sandblåse og lakkere mine fjærbein AGX røde dersom det stemmer at det bare er innsatser jeg får..

#37703  av erling

henningl skrev: Bare det faktum at kyb-demperne kommer inkludert fjærbein så man slipper å modifisere og kappe de orginale, er stor nok fordel alene :)
Slipper å kappe noe som helst ved montering av innsatser på MR2. Bare å skru av en skrue å tømme ut den gamle driten. :)

Men det høres ut som en fin pris for den pakken til 4000+mva o.l. Hadde vurdert den om jeg skulle hatt understell nå. :)

#37765  av henningl

Okei.. da er det S13-spesifikt.. vi må modifisere fjærbeinet med vinkelsliper for å få på en koni tror jeg..