TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 Gti 1990

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #377740  av Skarholm

Etter en lang dag med skruing og banning klarte jeg å få av sideinntakene og bakfangeren. Slet en del med å få av den bakerste liste som holder bak fangeren. Men no skal de jo siest at jeg er en med veldig lite mekanisk erfaring, men kommer meg sakte men sikkert. tenkte jeg skulle laste opp noen bilder av prosessen etterhvert.
 #377742  av Skarholm

Her er noen bilder av prosessen, kommer flere!
Vedlegg
IMG_0424.jpg
IMG_0424.jpg (364.84 kiB) Vist 2207 ganger
IMG_0426.jpg
IMG_0426.jpg (452.98 kiB) Vist 2207 ganger
Jeg skal ikke beholde det motorlokket for de som kan være interesert i det
Jeg skal ikke beholde det motorlokket for de som kan være interesert i det
IMG_0429.jpg (519.31 kiB) Vist 2207 ganger
IMG_0432.jpg
IMG_0432.jpg (423.35 kiB) Vist 2207 ganger
IMG_0436.jpg
IMG_0436.jpg (457.02 kiB) Vist 2207 ganger
 #377743  av Skarholm

Det kan se ut som passformen på bakfangeren er elendig, men den vist seg å være veldig bra.
Vedlegg
IMG_0442.jpg
IMG_0442.jpg (470.49 kiB) Vist 2205 ganger
IMG_0446.jpg
IMG_0446.jpg (39.1 kiB) Vist 2205 ganger
 #377744  av predator

Hva brukte du for å feste sideskjørtet?
 #377747  av Skarholm

predator skrev:Hva brukte du for å feste sideskjørtet?
Har ikke festet de enda, men skal bruke cikaflex eller hvordan det skrives, tror jeg da;)
 #377748  av James

Denne mr2en har jeg sett før.. Gikk i Bergensområdet? Så ut til å være ett bra eksemplar :)
 #377749  av predator

Oki, skal jeg ha sideskjørt, skal de skrues. Pga da kan jeg ta de av iallefall en gang om året å gjøre rent under. :)

Liker motorluka di veldig godt, kunne tenkt meg ei slik i carbon :mrgreen:
 #377751  av john_e

Den beste sideskjørtmonteringen jeg har sett i virkeligheten inkluderte aluminiumsplater som forsterka fra undersiden. Da kjentes det som det var en helt ny og solid kanal. Var nermest uknuselig mot fartshumper :)

Forresten: Det kan være lurt å legge inn en form for skjulte "skvettlapper" i hjulbuen innenfor skjørtene. Det blir peppret med småstein der, så ligger det fuktig sand som "aldri" tørker ;)
Sist redigert av john_e den 11 jan 2011 20:53, redigert 1 gang totalt.
 #377752  av Skarholm

James skrev:Denne mr2en har jeg sett før.. Gikk i Bergensområdet? Så ut til å være ett bra eksemplar :)
Det er jo der jeg holder til så det kan stemme det, sett meg på sotra eller noen andre steder?
 #377753  av Skarholm

predator skrev:Oki, skal jeg ha sideskjørt, skal de skrues. Pga da kan jeg ta de av iallefall en gang om året å gjøre rent under. :)

Liker motorluka di veldig godt, kunne tenkt meg ei slik i carbon :mrgreen:
har ikke bestemt meg om de skal skrues enda, får se:P Men motor lokket skal jeg selge til helvette her ifra synest det ikke passet bilen min i det hele tatt.
 #377754  av Skarholm

john_e skrev:Den beste sideskjørtmonteringen jeg har sett i virkeligheten inkluderte aluminiumsplater som forsterka fra undersiden. Da kjentes det som det var en helt ny og solid kanal. Var nermest uknuselig mot fartshumper :)

Forresten: Det kan være lurt å legge inn en form for skjulte "skvettlapper" i hjulbuen innenfor skjørtene. Det blir peppret med småstein der, så ligger det fuktig sand som "aldri" tørker ;)
skal opp igjen med skvett lappene. skal prøve å finne en smart løsning eller to;)
 #377765  av James

Skarholm skrev:
James skrev:Denne mr2en har jeg sett før.. Gikk i Bergensområdet? Så ut til å være ett bra eksemplar :)
Det er jo der jeg holder til så det kan stemme det, sett meg på sotra eller noen andre steder?

Lå ute for salg denne? Trodde kanskje du var ny eier på den? Såg bilen på vårmønstringen på Lagunen ifjor Også stått parkert forsiden av din med min tidligare MR2 turbo på rema 1000 på Os engang også :)
 #377785  av Skarholm

Den låg ute for salg ja, hadde et lite økonomisk krack. Men takket være den herlige forloveden min som kjøpte halve bil, så kunne jeg beholde den.
 #377868  av Skarholm

Jeg lurer på om det er noen som har det miste kjennskap til Proseat i Australia, ser de selger komplett skinn interriør til mr2en til en ganske rimelig penge. All tilbake melding hadde vært kjempe!
 #377913  av JohnRmk1

fin bil du har! Blir spennende å se hvordan den tar seg ut med stylinga :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11