TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motoren stopper ikke nÃ¥r tenninga slÃ¥s av

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #377135  av atledreier

Lurer på å kjøpe meg MR2, og har sett på en fin '92 GTi.

Denne har det problemet at av og til, spes hvis den har stått lenge så stopper ikke motoren når tenninga slås av. Må kvele motoren. Eier mener dette er en fillesak, men jeg mener det kan tyde på ymse elektriske problemer.

Noen som aner hva dette kan være?

Selger opplyser også om noe slitt synkring på 2. gir. Visstnok ikke verre enn at det funker greit å få den i gir, men bør kanskje byttes 'snart'. Hvor mye arbeid er det å ta ut girkasse på disse bilene, og skifte synkringer? Ca kost for deler?
 #377180  av mailman1

Har søgt litt på google det ser ud som det e startmotoren som i stor grad får skylda. Men eg får kje det te stemma. Pluggane får jo strøm. Og den kretsen har vel ingenting me startmotoren å gjør eller? så lenge pluggane får strøm så må jo problemet ver på den kretsen? :shock:
 #377181  av mailman1

eller... pluggane får vel strøm fra dynamoen... så vis an isje får signal om å kutta så svive an bare videre?

kan jo ver bare en sikring :P
 #377184  av mailman1

eller kanskje forrige eiar bytta motoren te en diesel :|
 #377186  av mailman1

AIT! må ver klar å pruta litt jaffal ;)
 #377190  av lasse

Hadde samme problemet med min når jeg bytta fra 3s-gte tilbake til 3s-ge, det snodige hos meg var om jeg nappet ut releet til vifta i motorrommet så stoppet den når man vrei av tenninga...
Synkringer er forøvrig en klassiker på disse, har ikke tatt ut kun kasse før, men å få ut motor+gir klarer man på en halv dag om man har tilgang på bukk og litt div verktøy.
Sikkert ikke noe problem å ta ned kun kasse heller, men må jo ut med akslingene da, pluss et par braketter som sitter litt knotete til.
 #377194  av lasse

Er som regel bare en liten skrapelyd om du "riv og slit" girer, om du girer litt mykere er det absolutt ikke noe problem :wink: