TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vippelykter vs innebygde?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #378895  av Jonas85

Er litt lei av vippelyktene og vurderer å fjerne dem fordi de setter seg ofte fast og begge vil ikke vippe seg opp og for å få et mer sportslig utseende og bedre aerodynamikk. Så et par bilder av noen som hadde bygd om til innebygde lykter og synes det så utrolig kult ut :D
Noen som vet hvor man kan få tak i slike lykter?
 #378922  av Noxan8

Jonas85 skrev:fordi de setter seg ofte fast og begge vil ikke vippe seg opp
prøvd å smøre de? WD40, CRC5-56, Høytrykksfett på sprayboks, silikon glider eller god gammeldags grease ?
 #379022  av Jonas85

Jeg har prøvd å smøre ja, med sånn glider spray :) Har ikke fått sjekket ordentlig, men det er bare den høyre lykten som sitter fast.. Lampa lyser, så må være noe som sitter fast :?

Her er et par bilder :) Synes det så bra ut :D
mr2 lykter 1.jpg
mr2 lykter 1.jpg (73.51 kiB) Vist 11328 ganger
mr2 lykter 2.jpg
mr2 lykter 2.jpg (31.25 kiB) Vist 11328 ganger
 #379120  av Jonas85

Finnes visst også noen til salgs, men vanskelig å finne..
Vil det da si at de ikke kan brukes på mr2'en? :( kjipt da..
 #379152  av Audun F

Jonas85 skrev:Finnes visst også noen til salgs, men vanskelig å finne..
Vil det da si at de ikke kan brukes på mr2'en? :( kjipt da..
Joda, de kan brukes - men er mulig de ikke går igjennom på teknisk kontroll eller EU kontroll - men det er jo mange som kjører rundt med ting de ikke har lov til her så ;)
 #379187  av Jonas85

Audun F skrev:]Joda, de kan brukes - men er mulig de ikke går igjennom på teknisk kontroll eller EU kontroll - men det er jo mange som kjører rundt med ting de ikke har lov til her så ;)

Hehe :P ja, det er nok det :) Men om jeg i så fall velger å bytte og blir stoppet av polititet, blir det noe stress om det blir eu godkjent?
Og hva om jeg blir stoppet i teknisk kontroll selv med eu godkjenning?
 #381651  av Jonas85

Fant noen flere kits. :) Feedback er ønskelig :)
quad headlights.jpg
quad headlights.jpg (92.44 kiB) Vist 11213 ganger
P5240028.jpg
P5240028.jpg (98.68 kiB) Vist 11213 ganger
dcp_1553_00.jpg
dcp_1553_00.jpg (66.39 kiB) Vist 11213 ganger
91_mr2euroliteconversionheadlights.jpg
91_mr2euroliteconversionheadlights.jpg (56.7 kiB) Vist 11213 ganger
mr2_91_karmotion_frp_headlights_aspo_kit_01.jpg
mr2_91_karmotion_frp_headlights_aspo_kit_01.jpg (52.36 kiB) Vist 11213 ganger
 #381662  av Audun F

Jonas85 skrev:Fant noen flere kits. :) Feedback er ønskelig :)
Må ærlig innrømme at de første ser grusomme ut ;) Ellers er de som er innebygd under glass ikke så halvgærne egentlig, de du har vist før også. Du har ikke vurdert Celica lyktene slik som Nick her? http://www.teamshock.co.uk/forum/viewto ... d029c4a17c
 #381723  av Jonas85

Audun F skrev:Må ærlig innrømme at de første ser grusomme ut ;) Ellers er de som er innebygd under glass ikke så halvgærne egentlig, de du har vist før også. Du har ikke vurdert Celica lyktene slik som Nick her? http://www.teamshock.co.uk/forum/viewto ... d029c4a17c

Har vurdert de jo, men da trengs det en total ombygging av panser og front og det er litt uaktuelt nå :)
Så de quad lyktene var grusomme? :p hehehe. Ser ikke bra ut på en hvit bil nei, men ikke så galt på en bil med mørkere lakk og min er mørkeblå :)
 #381812  av inzane2012

personlig syns jeg celica t23 lyktombygging er det tøffeste du kan gjøre med en mkII mr2, MEN som du sier, det kreves ganske mye jobbing... så bortsett fra det så er jo ikke rev6 sin lowrise løsning så dum, med sånne så syns jeg at vippelykter er tøft, spesiellt om du setter på en liten motstand på di sånn at du får en sleeper løsning...

av innebygde så syns jeg det er svært få løsninger som ser bra ut, det midterste bildet over her så ikke så aller verst ut, og kanskje di du ville fått minst pes for på BT om di var rett innstilt osv, di nedeste tror jeg bare er å glømme, og di quad lyktene som stikker opp syns jeg gav bilen litt froske look...
 #381842  av predator

Er ikke de quad lyktene også beregnet for RHD? Altså england/japan/australia?
 #381851  av john_e

Syns det er koslig å se at frosken står å smiler i innkjørsla med vippelyktene oppe jeg. Sånn sett er de første på den hvite litt kule :D