TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 Gti 1990

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #379144  av john_e

trd2000gt skrev:Må bare si ifra at hva enn du gjør ikke gjør som john_e nevnte og tette igjen sideskjørtene påundersiden, da kan du like godt pusse bilen til stålet, dyppe den i saltvann og håpe at det ikke begynne rå ruste :P
Hah, sier vel seg selv at det må borres dreneringshull på undersiden likt som i originalkanalen da.
Ut i fra det du sier så er det vel bedre å ha skitt og lort oppunder skjørtet som ligger fuktig i lang tid..
 #379147  av trd2000gt

Hehe, som jeg skrev så havner det minimalt med skit i sideskjørta, den eneste gangen jeg har opplevd at det samler seg dritt i skjørtene var forrige uke på vei til eu godkjenning, men da kjørte jeg på vei med nysnø. Så om målet ikke er å drive med snøkjøring eller offroad så er det like greit å la det være åpent, i tilleg så går det ann å komme til så man får gjort det skikkelig reint :p

en ting til er at skjørtene er laget av glassfiber og hvis man stiver de opp på undersiden vil det eneste som gir etter være glassfiberet ergo kan selv små vibrasjoner få det til å sprekke.
 #379166  av Andrepedersen

NÃ¥r skal du lakke ?
 #379169  av ad92

Har sideskjørt som er sparklet fast på det dekselet rundt luftinntaket forann bakhjulene, og sparklet hele veien under. Ikke noen dreneringshull heller.

Ingen problemer, ingen sprekker, ingen tegn til rust engang. Dette ble gjort i 2005 så har mine tvil på forskjellige meninger her. Har jo bevis med min bil :lol:
 #379236  av Skarholm

Andrepedersen skrev:NÃ¥r skal du lakke ?
Lakking vil jeg ha gjort egentlig så fort som mulig. Venter vel egentlig bare på noen som kan ta forberedningene før lakk. Å jeg kommer til å lakke den i den blankeste svart fargen jeg får tak i.
 #379685  av Skarholm

Tenkte jeg skulle vise dere noen bilder av litt småting jeg og damen har gjort på bilen i det siste. Har blant annet skiftet til shortshift, fått på en ny girkule på shortshiften (TRD-girkule), endret litt på fargen på noe av interiøret (er ikke sikker på om vi skal beholde det eller ikke - kommer an på om vi kjøper oss nye skinnseter eller ikke), og fått på nytt motorlokk - turbomotorlokk :) Gi en tilbakemelding på hva dere synes da! Er kjekt med litt innspill..
Vedlegg
synes dette ser litt stilig ut, men vet ikke helt om vi skal beholde det..
synes dette ser litt stilig ut, men vet ikke helt om vi skal beholde det..
lyst interiør.JPG (362.76 kiB) Vist 2144 ganger
lyst interiør.. hva synes dere?
lyst interiør.. hva synes dere?
lyst interiør 2.JPG (346.81 kiB) Vist 2144 ganger
ble veldig fornøyd med det nye turbomotorlokket!
ble veldig fornøyd med det nye turbomotorlokket!
turbomotorlokk.JPG (272.79 kiB) Vist 2144 ganger
 #379686  av hmsilset

Liker alt :D
 #379689  av Skarholm

Den er god. Vi liker det vi og. Men må jo muligens vekk. Siden det kommer skinn seter og ny midtkonsol og dørtrekk fra England.
 #379690  av Audun F

Ser ikke så verst ut det interiøret, men hvordan er den nye fargen lagt på? Det ser ut som om den har en glossy overflate? :)

Skal du ha interiør fra LSC du også el? :wink:
Sist redigert av Audun F den 30 jan 2011 20:44, redigert 1 gang totalt.
 #379692  av trd2000gt

hvordan fikk du lakkert dashen? måtte du plukke det helt fra hverandre? var det mye jobb?

det var fint forresten :D
 #379694  av Skarholm

Audun F skrev:Ser ikke så verst ut det interiøret, men hvordan er den nye fargen lagt på? Det ser ut som om den har en glossy overflate? :)

Skal du ha interiør fra LSD du også el? :wink:
Det er metallic sånn belegg sak. Ser utrolig bra ut faktisk. Men vurderer å lakke alle dekslene svart piano med blank overflate. For det ser well done ut. Og ja jeg skal ha interiør fra LSC.
 #379695  av Skarholm

trd2000gt skrev:hvordan fikk du lakkert dashen? måtte du plukke det helt fra hverandre? var det mye jobb?

det var fint forresten :D
Det største problemet er ikke å plukke det ifra hverandre men å montere det igjen. Ble noe hælvettes banning med det dekselet helt til venstre.
 #379703  av Andrepedersen

san skal det se ut ;) detta likte jeg ;)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11