TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Mr2 mk1 Prosjekt - Nye felger og dekk!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #378478  av mr2pondus

JohnRmk1 skrev:Takk for positive tilbakemeldinger! :D

Har bestilt bremseskiver og bremseklosser hos Bs bildeler :twisted: :

Bilde

Bilde

Og så har jeg kjøpt noen div. deler som vi skal sveise på (der rusta er værst). Fant det på ebay, men finnes også på Two's r us.
3panels.png
Blir flere bilder av det når jeg får det i posten :)
Jeg har vært borti de buene der. De passer rimelig bra. Galva og greier også.
 #378504  av funkyfung

JohnRmk1 skrev:Takk for positive tilbakemeldinger! :D

Har bestilt bremseskiver og bremseklosser hos Bs bildeler :twisted: :

Bilde

Bilde

Og så har jeg kjøpt noen div. deler som vi skal sveise på (der rusta er værst). Fant det på ebay, men finnes også på Two's r us.
3panels.png
Blir flere bilder av det når jeg får det i posten :)
Heisann

kjøpte disse hjulbuene og passforemn var ikke akkurt perfekt nei, mye tillpassing men går jo,
Holder på med samme prosjekt selv nå, nesten helt ferdi med rustsveising. link til prosjekt: viewtopic.php?f=61&t=12264
 #378512  av JohnRmk1

Heisann

kjøpte disse hjulbuene og passforemn var ikke akkurt perfekt nei, mye tillpassing men går jo,
Holder på med samme prosjekt selv nå, nesten helt ferdi med rustsveising. link til prosjekt: viewtopic.php?f=61&t=12264
[/quote]

Tror ikke at det gjør noe om passformen ikke er helt perfekt, så lenge det er lettere enn å forme dem selv(tok ca. 4 timer for ham til å lage delen til nedre hjørne på venstre side)
Tøff bil du har,84-85' modellene er jo de fineste etter min mening :D
Lykke til med mr2 prosjektet ditt!
 #379539  av lexusmann

Ojoj, måtte bytte HELE kanalen ja.... :shock:
Alvorlig mye arbeid som sagt tidligere....men må da bli veldig bra til slutt, hehe.... :wink:
 #379555  av lexusmann

Hva er planen etter rustsveising?? Skal det bli skikkelig må du vel strippe ned bilen, sandblåse å hel lakkere...men det koster jo 4 skjorter og litt til.... :roll:
 #379558  av JohnRmk1

lexusmann skrev:Hva er planen etter rustsveising?? Skal det bli skikkelig må du vel strippe ned bilen, sandblåse å hel lakkere...men det koster jo 4 skjorter og litt til.... :roll:
Vi skal bare ta all den nødvendige rusta, for å få den igjennom eu-kontroll.
Planen er jo å Tectylere bilen godt etter rustsveisinga, og lakkere over der som det har blitt sveiset.
Hellakkering blir det nok ikke før jeg har fått lappen og en skikkelig jobb så foreløpig kommer jeg til å beholde den 25 år gamle lakken :P
 #379587  av Andrepedersen

lexusmann skrev:Hva er planen etter rustsveising?? Skal det bli skikkelig må du vel strippe ned bilen, sandblåse å hel lakkere...men det koster jo 4 skjorter og litt til.... :roll:

Phø, dummeste jeg har hørt. En må ikke sandblåse hele karroseriet for at all rusta evt skal vekk. Så lenge han har kappa vekk alt korroderte metallet, sveisa inn nytt skikkelig og gjøre alle prosessene som dette medfølger vill en tectylering vare i lange tider.

Men, fy flate hvor mye rust der var! Gjør du dette selv, eller har du leigd inn noen andre som skal ta på seg jobben ? :D
 #379602  av JohnRmk1

Andrepedersen skrev:

Phø, dummeste jeg har hørt. En må ikke sandblåse hele karroseriet for at all rusta evt skal vekk. Så lenge han har kappa vekk alt korroderte metallet, sveisa inn nytt skikkelig og gjøre alle prosessene som dette medfølger vill en tectylering vare i lange tider.

Men, fy flate hvor mye rust der var! Gjør du dette selv, eller har du leigd inn noen andre som skal ta på seg jobben ? :D

Det er en som faren min kjenner som sveiser rusta for meg :wink:
Er med å hjelper når han sier ifra og da tar jeg noen bilder av det han har gjort :)
Jeg har ikke så mye peiling på bil enda, så det er mye jeg må lære 8)
 #379603  av JohnRmk1

mr2pondus skrev:Tommel opp for tålmodigheten din!!! Jeg kasta klypa leeeenge før det ble så ille som din er. Har sagt det før,og siere det igjen: Knall at noen unge ser verdien i gamle klassikere!
Takker bare mekanikeren min for tålmodigheten jeg! :mrgreen:
Og disse sportsbilene er jo bare verdt å ta vare på.Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte bilen!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11