TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Utskifting av hovedlampene- MK3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #378828  av dml

Hei

Hvis jeg skal bytte ut lyktene foran, vil jeg da kunne møte på noe passform problemer?
Det er nemlig uaktuelt å bestille fra Toyota forhandleren i Bergen, de skal ha 6500,- for dem!
Det jeg lurte på var å bestille 2005 lyktene fra USA til min 2000 mod. som er importert fra Tyskland.

Skulle dette gå bra? Litt kjipt å bruke flere tusenlapper på veggpynt :lol:
 #379220  av smegol

Hei

Jeg også tenkte det samma, siden jeg fikk 2 for prisen av 1 i USA. Så jeg bestilte mine 03+ lykter fra USA og bygde om til H7/HB3 med xenon kit. Og de passet ihvertfall. Om bilen er fra Norge eller Tyskland kan jeg ikke tenkte meg spiller noen rolle.
 #379378  av dml

Tenkte på xenon selv hvis jeg kjøper nye lykter, her en en spyder med xenon+ angeleyes.
Bilde
Hvordan ble det med xenon kitet ditt, opplever du at det blender motgående kjøretøy?
At det er ulovlig når det ikke er lysjustering er greit nok, det får så være. Bilen er så lav at det er gjerne er mr2-føreren som blir blendet og ikke de andre.

Takk for svar!
 #379470  av smegol

Jeg synes det ble veldig bra. Har ikke noe bilde desverre. Er sjelden jeg bruker fjernlyset siden nærlyset er såpass bra. Føler ikke at jeg blender noen og er enig med deg at bilen er såpass lav at det ikke er noe problem, kanskje bortsett fra andre lave biler :)
Det at det er ulovlig med ettermontering av xenon hvis du ikke har elekrisk justering av lyktene, mener jeg er bare tull. Det ene argumentet jeg kan tenkte meg er hvis det er en vanlig sedan bil som blir fullastet eller har en henger bak. At man må justere lyktene etter det kan jeg skjønne, men det gjelder jo ikke for bilene våre. På 03-> modellene mener jeg det er elektriske justering av lyktene men ikke på de under 03, de må man justere manuelt på lykta.
 #379701  av dml

Aha, så det går an å stille høyden manuelt på lykten ja, men da er det ihvertfall ikke noe problem nei.

Takk :D for hjelpen