TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøp av deler til Mr2 Orginalt/uorginalt??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #379720  av bzerk1

Hei ! Ny på forumet :)

Har kjøpt meg en 93 model Mr2 2.0 16V Mr2 :D

Fikk en god del mangler på eu (bremser,foringer,bærekuler, hull i eksos ++ :p

Lurer på om det er best med orginale deler til disse bilene eller om f.eks mekonomen leverer like greie deler??
Kunne tenkt meg noen skikkelige bremser og en rå eksos -tips? :)

Finnes det en nettside som leverer f.eks poly foriunger, brembo bremser til disse bilene?

P.S. er egentlig Ford mann men fikk for meg at jeg ville ha en Toyota men har INGEN kjennskap til disse bilene :lol: :lol:
 #379722  av leiira

bzerk1 skrev:Hei ! Ny på forumet :)

Har kjøpt meg en 93 model Mr2 2.0 16V Mr2 :D

Fikk en god del mangler på eu (bremser,foringer,bærekuler, hull i eksos ++ :p

Lurer på om det er best med orginale deler til disse bilene eller om f.eks mekonomen leverer like greie deler??
Kunne tenkt meg noen skikkelige bremser og en rå eksos -tips? :)

Finnes det en nettside som leverer f.eks poly foriunger, brembo bremser til disse bilene?

P.S. er egentlig Ford mann men fikk for meg at jeg ville ha en Toyota men har INGEN kjennskap til disse bilene :lol: :lol:
ebay er en ting som blir godt brukt innpå forumet har jeg forstått så polyforinger heftige eksosanlegg får du tak i til en grei sum :) japspeed eller noe slik selger rått eksosanlegg . ellers er jo mongoose veldig mye brukt . legg ut bilder på registeretd her inne øverst på siden
 #379726  av ad92

Hei å velkommen ombord! du som har kjøpt gamle bilen til inzane2012 ja:)
blir sikkert en bra å fin mr2 når du har gjort det som er av mangler på den.

Er bombesikker på at du kommer til å like MR2 :D

Poly foringer og skikkelige bremser får du hos TwosRus, veldig bra side med mye skryt. Ikke hørt noe negativt om dem, de selger det meste av understell deler, tenningsdeler osv. Mye å plukke av der.

Når det kommer til brembo bremser å andre BBK, så vill jeg tørre å påstå at dette er penger ut av vinduet på en MR2. med mindre du har planer om å kjøre den på bane mye, da vill kanskje orginale bremser miste litt effekt etterhvert. Har ikke kjørt min på bane, så kan ikke uttale meg om hvordan de fungerer på bane. Men til vanlig bruk å en del aktiv kjøring holder de lenge. På twosrus selger de hvertfall ganske rimelige bremse oppgraderinger og orginal bremsedeler..

Japspeed er vell den råeste eksosen og ser veldig bra ut synest jeg hvertfall. Lyden er også ikke noe å klage på, er ganske høyt av seg men om man liker lyd å 2 feite enderør så hadde jeg kjøpt japspeed. Skal hvertfall kjøpe ett senere i år :)

Link til TwosRus: http://www.twosrus.com/

Link til Japspeed: http://www.japspeed.co.uk/
 #379731  av bzerk1

Hehe, stemmer det ;) Ja kan ikke klage på turen sørover hvertfall :D Selv med en def demper foran, slark å dunkelyder fra kuler å hjulvinkler som er heeelt på tur var den morsom å kjøre pga den sportslige følelsen ;)

Det kommer til å bli bra bil av denne ja! Satser på å få den eu-ok denne uken ;) Plukker ut motor og girkasse neste uke for overhaling :) Lakkering av hele bilen må også til pga noe slitt lakk ^^

Kjempebra svar, men: orginaldelene til Toyota er bra greier til disse bilene?
 #379732  av ad92

bzerk1 skrev:Hehe, stemmer det ;) Ja kan ikke klage på turen sørover hvertfall :D Selv med en def demper foran, slark å dunkelyder fra kuler å hjulvinkler som er heeelt på tur var den morsom å kjøre pga den sportslige følelsen ;)

Det kommer til å bli bra bil av denne ja! Satser på å få den eu-ok denne uken ;) Plukker ut motor og girkasse neste uke for overhaling :) Lakkering av hele bilen må også til pga noe slitt lakk ^^

Kjempebra svar, men: orginaldelene til Toyota er bra greier til disse bilene?
Høres bra ut dette, sørg for å lage til prosjekt tråd og mye bilder og updates! DET LIKER VI :) Håper du kommer greit igjennom EU da :D

Hvilke deler har du planer om å kjøpe fra Toyota? Er ikke noe gale med orginal deler til MR2 problemer er bare at de er unødvendig dyre og mange deler kan du spare mye penger på å kjøpe på nettet som er like bra :)

VIlke planer har du for bilen? Full border styling? Hvilken farge? Oppgradere motor noe?
 #379740  av Andrepedersen

Du som tok over denne bilen ja ;) Når det gjelder toyota, er toyotaforhandlerene grisedyre på deler, så ville anbefallt deg å se etter alle andre muligheter først, ebay, forum etc. En får tak i alt og mer til på ebay ;) så på :)
 #379743  av john_e

Har handlet dempere, motordeler mm. på ebay, passer på at delene er av kjente merker, da går det bra :) Delene kommer til Norge i en fei, men noen deler må man bare handle på Toyota ;)
 #379758  av lasse

Ville gått for twosrus når det gjelder foringer og bærekuler ihvertfall, de har jo en "pakke" med alle bærekulene og ytre endeledd til en veldig god pris, mener noe av dette var originale toyotadeler når jeg bestilte ihvertfall.
Delene kommer på ca en uke, og de skriver ned verdien på pakka så du slipper unna litt av momsen.
Ellers så synes ikke jeg originaldeler hos toyota er så innmari dyre, men nå er vel kanskje jeg litt skada etter å ha hatt bmw 7-serie :roll:
 #379810  av inzane2012

nei se der ja :) var jaggu på tide du kom deg innpå her nå :) gleder meg til å se hva du får til med bilen!

menneh, har på følelsen en av oss bør bytte avatar, og tror kanskje det må bli meg :)

ang. sider å handler deler til bilen er http://www.twosrus.com og http://www.roguemotorsport.com ett par bra alternativ :)

PS: merka du noe til den "ulyden" av girkassa på turen nedover??

PSS: og vist du syns hjulvinklene var ille nå med vinterdekka, da skal du vere glad ikke sommerdekka stod på, for da er den værre :) og appropos, skal få prøvd å få sendt di imorra, men er litt stress på jobben denne uka, så spørs om jeg rekker å få gjort det før torsdag ser det ut som, men skal gjøre så godt jeg kan :)
 #380191  av bzerk1

Hei folkens! Takker for svar :D Handlet alt hos toyota.. ser ut som det skal være greie deler utifra det dere mener og det hastet litt å få den gjennom eu så nå er alt byttet ;) Har kun Clutch igjen ;) Tenkte jeg tar ned motor og gir i ett så får jeg overhalt motoren i samme slengen ;)

ang oppgradering av motor venter jeg til høsten/vinteren med dette, da blir det nok turbomotor i den ;D

Inzane: Hørte lydene ja, er nok diffen som lager støyen tenker jeg :) har fått tak i ny girkasse som en kompis tilfeldigvis hadde, men kunne tenkt meg TRD kasse :cry:
 #380192  av inzane2012

bzerk1 skrev:Hei folkens! Takker for svar :D Handlet alt hos toyota.. ser ut som det skal være greie deler utifra det dere mener og det hastet litt å få den gjennom eu så nå er alt byttet ;) Har kun Clutch igjen ;) Tenkte jeg tar ned motor og gir i ett så får jeg overhalt motoren i samme slengen ;)

ang oppgradering av motor venter jeg til høsten/vinteren med dette, da blir det nok turbomotor i den ;D

Inzane: Hørte lydene ja, er nok diffen som lager støyen tenker jeg :) har fått tak i ny girkasse som en kompis tilfeldigvis hadde, men kunne tenkt meg TRD kasse :cry:
ja, var det han mekanikeren på toyota og kanskje mente det kunne vere, men han kunne ikke si noe uten å ha demontert kassa... godt å høre at du har komt i gang med den, gleder meg til å følge med videre :)
 #380866  av marlboro1310

gratulerer med bra bil, og velkommen til forumet :wink: kan også anbefale twosrus hva angår deler. Samtidig som jeg også nevner www.rpmgarage.com , finner mye nyttig der og, delene er brukt\og eller overhalt og er av original knallkvalitet. Finner mye spesialdeler derifra som kun er levert til JDM-MR2ene.

HÃ¥per du trives her i gjengen :D
 #380872  av inzane2012

for å tilføye noe til rpmgarage.com

selv om alt som står der stort sett "tilhører" mr2 turbo, så er mr2 Gti og Turbo utgaven identiske bortsett fra motor og drivverk, alt annet er vel "generiske" deler som passer på begge utgave innen samme revisjon.
 #380883  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:for å tilføye noe til rpmgarage.com

selv om alt som står der stort sett "tilhører" mr2 turbo, så er mr2 Gti og Turbo utgaven identiske bortsett fra motor og drivverk, alt annet er vel "generiske" deler som passer på begge utgave innen samme revisjon.
Og selv om det står at delen er "very rare", så er den egentlig ganske vanlig :wink: