TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan fÃ¥ av speedometerkabelen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #379973  av leiira

driver å småfikler med bilen innvendig da jeg skal bytte speedo pærer og tenningslås. så spm er hvordan jeg får av vaieren (ser ikke så mye bak der bare kjent med handa at det er mye fett der xD) bare å skrus av med handa eller noe ? virker som det sitter en hylse der
 #379985  av mr2storbrua

Så vidt jeg kan huske må den skrus ca en halv omdreining, og muligens klemmes en plass også... Når jeg tok den av første gangen fikk jeg den plutselig av uten å vite hva jeg hadde gjort. Når jeg hadde satt det sammen igjen hadde jeg problemet med at speedometeret slutta og funke, og vaieren hadde gått av. Fant ut av at jeg var nødt til å vri litt på den for at den skulle feste seg igjen...
 #379990  av leiira

mr2storbrua skrev:Så vidt jeg kan huske må den skrus ca en halv omdreining, og muligens klemmes en plass også... Når jeg tok den av første gangen fikk jeg den plutselig av uten å vite hva jeg hadde gjort. Når jeg hadde satt det sammen igjen hadde jeg problemet med at speedometeret slutta og funke, og vaieren hadde gått av. Fant ut av at jeg var nødt til å vri litt på den for at den skulle feste seg igjen...
konge :) kan hende det er derfor speedometeret pluttselig har kommi og gått også da det er blanke pærer over alt i bilen istede for grønne så har sikkert værdt tatt opp fær