Ting gikk selvfølgelig ikke helt etter planen....og jeg fikk bilen igjen først i dag.
Da de tok ut motoren viste deg seg at min olje lekkasje var fra toppen. Så iom at motoren allerede var ute, var det egentlig idioti og ikke ta det med det samme, så jeg gav klarsignal for det. Siden deler som register reim + div driv hjul osv måtte av for å ta av toppen, så ble disse byttet ut med nye deler
Skifte Topp pakning arbeid 3250,-
Registerreim 499,12
Sylinder topp pakning 701,31
Slipesett 997,41
Viftereim VVV From 134,50
Viftereim VVV Form 239,66
Styrehjul registerreim (var slark i de gamle) 239,66
Styrehjul registerreim 331,64
Simmerring 118,00
Arbeidspenger for selve clutchbyttet som det hele startet med var 5850,-
clutch Utløser lager 184,60
SUM:12573,84
+MVA
16026,00
*gulp*
Så...clutchen.....artig. Jeg synes ikke det er noe problem å slure med den. Men er du brå med cluchen, så får du en brå respons. Ikke noe kjære mor der nei. Har ikke prøvd å være *slemm* med den..... ennå. Tenkte jeg skulle la topp pakningen sette seg, er det noe poeng? Jeg bare tenkte det var lurt sånn helt ut av det blå
Clutch pedalen er anderledes enn før. Den er litt "hardere".
Av en eller annen grunn synes jeg Gir spaken er blitt bedre, den går lettere i gir nå synes jeg. burde vel ikke være en grunn til det, men sånn føles det altså
Kommer tilbake med mer info når jeg har prøvd litt mer. Har bare kjørt litt snillt i dag, noe som forøvrig ikke var så veldig vanskelig. Første starten ble litt humpete...men kom fort inn i det
EDIT:
En ting som var gale når jeg fikk bilen igjen er at speedometer nålen står å hopper opp og ned 5km/t under kjøring. Det var litt irriterende, for slik gjorde den ikke før. Hva kan det komme av? og burde jeg klage på det?