TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 na Tougestuk

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #380189  av predator

john_e skrev:
predator skrev:Det vurderte jeg også , men fra usa, og da selgeren var så syyykt treg med å svare på mail, droppa jeg det.. :roll:
Ok, men tror det kunne blitt tøft med bare bredderne på din, sammen med den eksisterende stylinga! :) Noe å vurdere? ;)
Selgeren jeg muligens handler fra sender kittet dagen etter betalingen er godkjent, så skal gå raskt hvis jeg slår til ;)
Nja, tror ikke det. Er alt for masse arbeid synes jeg. Var vel 60-70 timer det gikk på mx5en jeg bredda. Og kan vel ikke regne med mindre på denne heller. Men stili er det ja. Hvis det er skikkelig forseggjort :) og hvis man har felger som passer .. Kjedeligste jeg ser, er folk som skal bredde bilen sin enormt, så kommer de med "trillbårhjul" :roll:
 #380194  av john_e

Enig med trillebårhjuls-fail, så går vel for 9"/10" breie felger bak, perfekt innpress og bittelitt dekkstrekk hvis det blir breddere :)
Er fortsatt ganske usikkert om det blir da, må jo spare først ;)

Da jeg tappet av olje nr.1 (brukt i 1 time) så jeg at det var utrolig små metallpartikkler fra innkjøringsprosessen, så det virker som alt går som planlagt.
Har byttet olje, og har nettop vært ute å kjørt med den i 1,5 time, så da er det bare 1 filterbytte og 5,5 timer igjen av innkjøringen.
Ingen lekkasjer, og perfekt driftstemp :)
 #381267  av john_e

Holder på å bytter ratt, fjærer og blinklys til originalt før EU-kontrollen. (Fikk utsatt fristen til ut februar)
Skal bytte filter før jeg tar de siste 5t. av innkjøringa.

Et viktig vintertiltak for Mr2 eiere, er å legge 40kg med vekt i frunken. Bremselengden på is/snø ble mye kortere, pluss at kontrollen når man ligger sidelengs blir mye bedre! :)
 #381420  av PerX

john_e skrev:Holder på å bytter ratt, fjærer og blinklys til originalt før EU-kontrollen. (Fikk utsatt fristen til ut februar)
har du 1 siste tallet på regnret? også fikk du brev denne mnd at du har fått ny frist , "gir vi en ny frist kontroll og godkjenning ut neste mnd" ? det vil jo si til og med mars ;)
var det jeg fikk ;)
 #381423  av john_e

PerX skrev:
john_e skrev:Holder på å bytter ratt, fjærer og blinklys til originalt før EU-kontrollen. (Fikk utsatt fristen til ut februar)
har du 1 siste tallet på regnret? også fikk du brev denne mnd at du har fått ny frist , "gir vi en ny frist kontroll og godkjenning ut neste mnd" ? det vil jo si til og med mars ;)
var det jeg fikk ;)
Stemmer :)
Trodde det var ut neste måned etter den opprinnelige godkjenningsmåneden jeg, altså ut februar :)
Men hvis det er ut mars er det jo rene luksusen :)
 #381847  av john_e

Dropper ABflug-kittet - koster for mye + liten lyst på timesvis med plastikkarbeid.

Har tatt helsesjekk på bilen nå, og har en liten liste med ting som må gjøres:

- Må ha nye stag som går mellom dempere og krengestag. (det blir nok twos'r'us stagene)
- Muligens ny clutchslange (stålomspunnet)
- Må få sveiset på nye kanaler.
- Etterhvert blir det nok Diamond Racing hjul i 15"x8" 15"x9" i sølvgrå eller svart pulverlakk (skulle hatt 16" og 17", men må evt. kontakte de først) + lange Muteki hjulmuttere i titanfinish

Driver å rensker alt som ligner rust i hjulbuene framme, og har tatt av framskjermene for å komme til godt.
Skal lakkere opp hele området i en passende kontrastfarge, og droppe plastikken som sto der, siden den skurrer mot hjulene under aktiv kjøring :)
 #381858  av ad92

ABflug kittet er fint sett bortifra bredderne, hadde du kjøpt det og fått tilpasset nye breddere hadde du hatt noe virkelig uvanlig å rått! 8)

skal du ikke ha noe styling?
 #381896  av john_e

ad92 skrev:ABflug kittet er fint sett bortifra bredderne, hadde du kjøpt det og fått tilpasset nye breddere hadde du hatt noe virkelig uvanlig å rått! 8)

skal du ikke ha noe styling?
inzane2012 skrev:hva med tom's stylinga da? den er jo ikke så værst :)
Tenker jeg dropper stylingkjøp, bortsett fra en tøff frontleppe :)
Da skal hjulutfyllinga pluss hjemmestøpt-lettvekts-motorlokk-bagasjeluke-spoiler være nok :wink:

Mulig jeg må legge på noen små skjermbreddere da, når det blir lite innpress og brede felger :D
Eksos er jeg ikke sikker på enda.
 #381905  av john_e

MRPETTER skrev:Det er drittøft med "originalbil", og vannvittige brede felger:)

noe i denne duren:
[img]http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... _n.jpg[img]

Og denne, som faktiskt har diamond racing hjul: )
[img]http://i290.photobucket.com/albums/ll24 ... ee.jpg[img]
Er akkurat de bilene der som har vært med på å inspirert meg! :D

Min blir ikke fullt så slammed da, pluss at min skal ha litt tykkere dekkprofil osv. :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 54