TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• delebestilling hos toyota. noen som kan hjelpe?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #380718  av tomrnk

Bilen min er ombyd fra aut. 7mge til manuell 7m-gte. Siden de på toyota her i byen ikke helt vet hva en 7m-gte motor er, må de ha reg nummer på bilen for og få bestillt delene jeg trenger... Selvfølgelig er ikke ombyggingen registrert i toyota sine "arkiver" så de finner ikke det jeg trenger.

Jeg trenger nytt nållager til veiva og simmering mot girkasse. Jeg trenger enten å "låne" et reg nummer på en mk3 som ble levert original 7m-gte i håp om at de da kan finne delene jeg skal ha, eller om jeg kunne plage noen til å bestille disse delene hos sitt lokale toyota verksted :roll:

Noen som kan hjelpe meg :cry: ?
 #380720  av Radial

hæ? 7M-GTE finner de ALLTID når jeg skal ha deler...men jeg har 1JZ, så det blir helt feil :)

Uansett, ta å bruk denne linken... finn delen, skriv ned delenummeret som er ett ORGINALT Toyota-nummer og ring å bestill!
Noter deg linken... :) Man kan ende bil ved å trykke på "My Cars ---> Add new".
http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1992_T ... VZC_1.html
 #380722  av tomrnk

Radial skrev:hæ? 7M-GTE finner de ALLTID når jeg skal ha deler...men jeg har 1JZ, så det blir helt feil :)

Uansett, ta å bruk denne linken... finn delen, skriv ned delenummeret som er ett ORGINALT Toyota-nummer og ring å bestill!
Noter deg linken... :) Man kan ende bil ved å trykke på "My Cars ---> Add new".
http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1992_T ... VZC_1.html

hehe, ja jeg er der inne og snoker litt=P menneh.. siden jeg ikke får opp noen bilder der i fra, og ikke er voldsomt god i engelsk, så sliter jeg med og finne frem=P=P men jeg skal se etter på jobb pc'n om jeg får frem bildene der =D

ja jeg spekulerer fælt på toyota her i byen... hva de tuller med er jeg ikke sikker på.. har fortalt dem hvilken motor som står i bilen, og at den er fra en 89mod. altså en 7m-gte.. den motoren har så vidt jeg vet kun en simmering som passer i bakkant av motoren, og 1stk nållager i veiva. Siden de hekter seg opp i reg nummeret mitt og finner ut at det er en automat, sinner de hverken simmering eller nållager=P har hatt samme problemet tidligere da jeg skulle bestille peilepinne. så vidt jeg vet er det levert 2 typer peilepinner. en med t håndtak og en med ring i toppen. men de fikk ikke til det heller... håpløst!
 #380727  av Radial

Hehe, da må du ha en gammal nettleser eller Store begrensinger på pc'en din :) Funker fint her hvertfal.

Simmering i bakkant av motor til alle 7M er:

SEAL, ENGINE REAR OIL
90311-80001 7M*..MA70

Men hva for ett nåle-lager skal du ha tak i sa du? Hvor sitter det? Ser bare glidelagere til hovedlagrene, Thrust-washere, og div annet smått...men ingen nålelager :S
 #380733  av 2fast4u

Mulig det er svinghjulslager Tom Rune mener, 90363-12002, og simmring stemmer som tidligere nevnt.

Burde kanskje ha funnet et reg nr fra en turbobil/man kasse så skulle vel dem fleste kunne finne delenr.
Tok et lite søk, men fant bare et vrak med aut, KF37450, men det er bare ett lite klikk så har man endret til manuell i delekatalogen.
Du kan bruke dette hvis du da ikke får "lånt" et reg nr til turbo/man bil.

:wink:
 #380760  av tomrnk

Supert =D takker for hjelpa :D

det lagret jeg skal ha tak i er det som sitter inni selve veiva i bakkant. ikke helt sikker på hva det heter, men tror det er et nållager (ser ut som et knøttlite kulelager på ca 1,5cm i diameter) :shock:
 #380761  av Radial

Ahh..det lageret som sitter midt i veiva mellom alle svinghjulsboltene i bakkant der? Det kalles ett Pilot-lager, og størrelsen bestemmes av girkassa du bruker... da den blir en del av inngående aksling på girkassa.
PÃ¥ Automat-motorer er det gjerne ett mye mindere pilot-lager, om det er noen i det hele tatt (sjeldent).
 #380763  av Andreazz

Det er ikke et nålelager, men et vanlig lite kulelager som du sier. Har du det ute? Isåfall så kan du ta mål av det å dra til en maskinforetning e.l. Slike lager har en industristandard størrelse.

Voldsomt så håpløs de bak disken skulle være da? De få gangene jeg har måttet ty til deler fra forhandler så har de elegant trykket seg forbi det at bilen min kommer opp med automat :D
 #380786  av 2fast4u

tomrnk skrev:
det lagret jeg skal ha tak i er det som sitter inni selve veiva i bakkant. ikke helt sikker på hva det heter, men tror det er et nållager (ser ut som et knøttlite kulelager på ca 1,5cm i diameter) :shock:
2fast4u skrev: 90363-12002

:
SKF 6201 2RS Finnes hos de fleste jernvarehandel, bilelektroverksted, scooterbutikker, maskinvareforretning, Mekonomen, Biltema ! osv
Er vel dette du er ute etter, likt som på bildet her, husker ikke helt dim men mener det er 32x12x10mm
Er dette du trenger mindre enn dette så stemmer ikke orginaldelenummer som er nevnt her.

:wink:
Vedlegg
1081lager2RSseries.jpg
1081lager2RSseries.jpg (12.38 kiB) Vist 1286 ganger
 #380891  av tomrnk

det så kjent ut ja :D
Flottings! Da skal vi se om det går an å få tatt det ut på en fornuftig måte. kjenner hodet ikke er helt enig etter gårsdagen.. :?