Har nå hatt en 91 mod gti i ca 2,5 år.
Fikk den hellakert for 1,5 år siden i mazda sparkling black.
Monterte D2 coilovers samme år som jeg kjøpte den. Er veldig stivt men funker bra
Ellers har jeg ikke jort så mye med den til nå, annet enn å laget eksosanlegg, rakarør med japseloff, ble litt i overkant med bråk men
Men etter å ha siklet på 3sgte leeenge så bare måtte jeg slå til nå
Så 27.1.11 ble komplett motor med gir sendt fra Egon på motorimport, og ca en uke etter var den levert
SÃ¥ begynte ombygging:
8.2.11:
PÃ¥ 3sgte motor.
Skiftet registerreim med vannpumpe.
Skiftet tetteringer på kammer og veiv.
9.2.11:
Skiftet motor og girkasse fra 3sge til 3sgte.
Skiftet bakhjulsnav med turbo bremseskiver og calipere.
Skiftet til turbo drivasklinger.
10.2.11:
Montert ledningsnett.
Montert intercooler og trykkslanger.
Montert vannslanger og vacuumslanger.
Montert girvaiere.
11.2.11
Skiftet bremsevæske og luftet bremsesystem og hydraulisk clutch.
Koblet om ledningsnett i bagasjerom og i stikk til ECU.
Fylt olje på girkasse.
12.2.11
Laget et midlertidig eksosanlegg i 2" med "japseloff"
Koblet om ledninger i sikringsboks i motorrom.
Fylt olje på motor.
Test start motor. GÃ¥r fint.
Fylt kjølevæske og varmkjørt motor og luftet kjølesystem.
Tok den ut for en kort test tur før jeg måtte på jobb.
Og alt fungerte jo
utenom speedometer da.
Var genial guide på ledningsnettet på forumet her av DR.Ling. Takker!
Videre nå er planer å skifte bensinpumpe, få speedometer til å virke og få et bedre eksosanlegg
Venter på nytt fordelerlokk og pluggkabler og forings kit fra twosRus
Fikk den hellakert for 1,5 år siden i mazda sparkling black.
Monterte D2 coilovers samme år som jeg kjøpte den. Er veldig stivt men funker bra

Ellers har jeg ikke jort så mye med den til nå, annet enn å laget eksosanlegg, rakarør med japseloff, ble litt i overkant med bråk men

Men etter å ha siklet på 3sgte leeenge så bare måtte jeg slå til nå

Så 27.1.11 ble komplett motor med gir sendt fra Egon på motorimport, og ca en uke etter var den levert

SÃ¥ begynte ombygging:
8.2.11:
PÃ¥ 3sgte motor.
Skiftet registerreim med vannpumpe.
Skiftet tetteringer på kammer og veiv.
9.2.11:
Skiftet motor og girkasse fra 3sge til 3sgte.
Skiftet bakhjulsnav med turbo bremseskiver og calipere.
Skiftet til turbo drivasklinger.
10.2.11:
Montert ledningsnett.
Montert intercooler og trykkslanger.
Montert vannslanger og vacuumslanger.
Montert girvaiere.
11.2.11
Skiftet bremsevæske og luftet bremsesystem og hydraulisk clutch.
Koblet om ledningsnett i bagasjerom og i stikk til ECU.
Fylt olje på girkasse.
12.2.11
Laget et midlertidig eksosanlegg i 2" med "japseloff"
Koblet om ledninger i sikringsboks i motorrom.
Fylt olje på motor.
Test start motor. GÃ¥r fint.
Fylt kjølevæske og varmkjørt motor og luftet kjølesystem.
Tok den ut for en kort test tur før jeg måtte på jobb.
Og alt fungerte jo

Var genial guide på ledningsnettet på forumet her av DR.Ling. Takker!
Videre nå er planer å skifte bensinpumpe, få speedometer til å virke og få et bedre eksosanlegg

Venter på nytt fordelerlokk og pluggkabler og forings kit fra twosRus
