TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er litt usikker her?????

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #381017  av IceSan

hei

hva skal jg gå for

En hel bil fra japan 95mod 3sge

eller

98mod beams rearcut :roll:
 #381018  av EXS

visst bilen du har i dag er i ok stand ville jeg gått for beams rearcuten, ikke alle som kan kjøre rundt med en slik motor :D
 #381022  av ad92

98 beams rearcut uten tvil

En motor nesten ingen andre har, å om du kikker litt rundt på youtube ser du blant annet at den akser fra en 350 z turbo, klarer å holde følge med en skyline på bane osv :P

Tror det er en helt rååå motor, skal hvertfall ha beams selv etter sommerferien å kommer garrantert ikke til å angre et sekund!

pass på at selgeren legger ut kompresjonstest før du kjøper
 #381054  av marlboro1310

gå for Beams-motoren du, som tidligere sagt så finner du ikke de motorene i særlig mange Mk2ere i detta landet. Ingen turbo heller, og jeg tror det skal mye til for å bli avslørt med den motoren i...

:wink:
 #381061  av lasse

Beams er jo litt spesielt, litt kult å ha noe ikke alle andre har, men det er jo kanskje greit med en hel bil også, kan jo selge unna endel deler, 95 modellen har jo de store bremsene, facelift baklyktene osv som man kan få endel for...
 #381071  av celicat23

Hvis motoren er så spesiell og så er det vel ikke like lett å skaffe deler til den hvis noe ryker, uten å måtte vente i uker og månder på ting fra japan?
 #381075  av inzane2012

celicat23 skrev:Hvis motoren er så spesiell og så er det vel ikke like lett å skaffe deler til den hvis noe ryker, uten å måtte vente i uker og månder på ting fra japan?
motoren er igrunn en "vanlig" 3sge motor, men må nok belage seg på litt vente tid når en bestiller motor deler til den ja...
MEN, det hadde jeg gitt blanke i for å få en motor bare èn annen i norge har som jeg vet om :P
er helt rå lyd i di motorene og :)
 #381078  av lasse

celicat23 skrev:Hvis motoren er så spesiell og så er det vel ikke like lett å skaffe deler til den hvis noe ryker, uten å måtte vente i uker og månder på ting fra japan?
Du sier faktisk noe der, er jo blandt annet fordelerløs tenning og litt annet snacks på denne som ikke akkurat er hyllevare hos toyota tenker jeg...
Om du går for beams, så husk for all del å noter deg chassienr, ellers finner toyota aldri noe deler til motoren...
 #381114  av IceSan

lasse skrev:
Du sier faktisk noe der, er jo blandt annet fordelerløs tenning og litt annet snacks på denne som ikke akkurat er hyllevare hos toyota tenker jeg...
Om du går for beams, så husk for all del å noter deg chassienr, ellers finner toyota aldri noe deler til motoren...
Hvor er det chassienr er på disse bilene?
 #381119  av lasse

Er jeg jaggu ikke sikker på, men noe sier meg at det står stempla inn i veggen mellom motorrom og bagasjerom, er jo bare å løsne teppet i bagasjerommet og sjekke det :wink:
 #381126  av john_e

lasse skrev:Er jeg jaggu ikke sikker på, men noe sier meg at det står stempla inn i veggen mellom motorrom og bagasjerom, er jo bare å løsne teppet i bagasjerommet og sjekke det :wink:
Tror det er stempla i frunken, inn mot cockpiten på høyre side :)
 #381133  av inzane2012

er det ikke stempla flere plasser da?
men er nå bare for dere med mr2 å sjekke det, skulle ikke vere så vanskelig å finne ut av ;)
 #381156  av lasse

Er stempla i frunken også ja, men er jo som regel stempla inn 6-7 steder på de fleste biler, pga skjøting av biler, karosseribytter osv...
 #381169  av john_e

lasse skrev:Er stempla i frunken også ja, men er jo som regel stempla inn 6-7 steder på de fleste biler, pga skjøting av biler, karosseribytter osv...
Makes sense det ja :)
Har ikke mulighet til å sjekke hvor på min nå, er så dårlig belysning der den står.