TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trenger litt input:) 4age 16v starter i 2 sekk og dør .

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #381438  av |plumbo

hva kan problemet være?
har byttet plugger , bensin filter , bensin, tenner som den skal.
det er en suse lyd i fule rail område når tenninga er slått på ( om denne er der når vi skal starte den vet jeg ikke. har prøvd og lokalisere denne susingen men finner den ikke . )

bilen har stått lenge , tviler på at det og bytte olje på motoren vil ha noen effekt på at den skal gå lengre enn 2 sek .

noen forslag ?
 #381474  av |plumbo

nei det er det ikke på den . sett litt nærmere på den i dag og det som slår meg er at den får for mye bensin . bar satt i en ny bensin pumpe fra en e10 ,denne var lik på ut seende men hadde et anna filter .
 #381479  av mannen

du får rep. bok til disse bilene og motorene på nett, tror jeg betalte ca 120 kr for min. med bilder og detaljerte forklaringer.
 #381544  av Morten

Husker ikke hvordan det er kobla på 4age orginalt, men om det er standard toyota med FC signal fra hjerne til "Circuit opening relay" så kan det være enten dette signalet (dårlig kontakt/brudd på ledning) eller selve releet. I såfall vil pumpa stoppe så den dør pga mangel på bensin.
 #381559  av |plumbo

det som er gjort med nette :
dasjnett er 1.3 gasser nett
motor nett er standar 4age.
ecu er koblet opp med de to koblingene fra motor og koblinga til dasjbordet har kun strøm med sikring fra batteri .

bilen gikk med dette oppsette når jeg fikk den så jeg mistenker at det er noe krøll i insprøytning eller vakum oppsette .
feilen virker som om at den får for mye bensin og dør . :\

skal se litt nærmere på dasjnette og se om jeg finner COR. og bytte denne ( et fint og grønt relle hvis jeg ikke husker feil . )
skal også prøve den andre ecuen i morra da jeg ble stående og montere corolla e10 i går i stede :)
 #381566  av mannen

beklager at jeg blandet meg inn plumbo...