TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• G6r logg.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #381593  av inzane2012

EXS skrev:
lakkforseglende gjennomsiktig film
som i vanlig klarlakk?
han tenker nok sikkert mer på noe ala gjennomsiktig folie, var vertfall det jeg tenkte på :)
 #381594  av EXS

hvor får man tak i noe sånt ?
 #381595  av Mr_Storbrua

bilxtra f.eks.. 3m har sånt, men de har bare en smal film.. breieste er vel kanskje rundt 100mm..

Men de har helt sikkert på sånne dekorsjapper..
 #381627  av EXS

kan se at dette kan være effektivt på glatte flate overflater men hvordan kan dette påføres i en trunk som er alt annet en glatt og symmetrisk?

har også lurt litt på slikt stoff som man lainer lasteplan på pickuper o.s.v. med, sånn tykk gøgge.... noen som vet hvor dette kan skaffes
 #381628  av mr2storbrua

EXS skrev:har også lurt litt på slikt stoff som man lainer lasteplan på pickuper o.s.v. med, sånn tykk gøgge.... noen som vet hvor dette kan skaffes
Er vel det som kalles body schutz? Sjekk bilextra, biltema, meka, würth...
 #381684  av inzane2012

EXS skrev:kan se at dette kan være effektivt på glatte flate overflater men hvordan kan dette påføres i en trunk som er alt annet en glatt og symmetrisk?

har også lurt litt på slikt stoff som man lainer lasteplan på pickuper o.s.v. med, sånn tykk gøgge.... noen som vet hvor dette kan skaffes
nja, er kanskje ikke det letteste å legge i en trunk nei, men tror folie er det som vil gi best holdbarhet uten å begynne med lakking og gris osv osv :) menmen, du har jo alltid gjort som du selv vil Espen :)
 #381716  av EXS

får gå mot strømmen denne gangen og sjekke opp i dette folie greiene :D er ikke HELT immun mot gode råd :P
 #381727  av inzane2012

EXS skrev:får gå mot strømmen denne gangen og sjekke opp i dette folie greiene :D er ikke HELT immun mot gode råd :P
good to know ;) kanskje jeg til og med kan få deg til å revurdere lakkeringa på frontfangeren og panseret da??? :D haha
 #381849  av EXS

hehe , tror ikke det;).....har vurdert det mange ganger men da p.g.a andre sine meninger, men den lakkjobben er det som gjør at bilen skiller seg ut i mengden + at den får et mer aggressivt utseende , og det trenger den da jeg har minimalt med plast og sånne elementer på den... en "liten" ting som gjør store forandringer med helhetsbildet av bilen ;)

eneste jeg er litt usikker på er og jeg skal beholde felgene sorte eller lakke de hvite, men er redd det kan bli litt for mange farger visst jeg skulle lakke de hvite.
 #382246  av EXS

da har jeg fått et nytt innfall :)

noen som kan fortelle meg hva slags materiale jeg kan bruke for og lage en slik "ørkenplate" ? tenkte på aluminium men det er ganske dyrt

Bilde
 #382251  av Mr_Storbrua

glassfiber?
 #382254  av mr2storbrua

Hva med å prøve deg på karbon? Du vil vel ha minst mulig vekt foran der med tanke på vektfordeling? Du får kjøpt karbonfiber på biltema...
 #382277  av EXS

karbon hadde hvert tøft og prøve seg på men både det og glassfiber innebærer vel endel støyping og det har jeg ikke peiling på :?
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 51