TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Stramme Clutch

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #381691  av predator

Merka da jeg var ute å kjørte i dag, at clutchen slipper ikke helt da jeg trykker inn clutchpedalen.
Samt når jeg har den i gir, og starter, (mens jeg trykker inn clutchpedalen) så kan den sige forover.
Hvordan strammer man clutchen på en mr2 turbo? Kan ikke være det at den er slitt, da den tar veldig godt mens jeg kjører.
Men vanskelig å få i gir når jeg kjører , pga den er slakk.
 #381692  av john_e

Jeg begynner å få samme problemet, så løsningen er mest sannsynlig stålomspunnet clutchslange fra twos'r'us + en god lufting av av systemet ;)
Den originale slangen begyner å sige over tid.
 #381713  av predator

mr2storbrua skrev:Systemet kan luftes, men det er også en justeringsskrue på pedalen...
Hvor sitter denne på pedalen?
 #381745  av predator

Takker for hjelpen så langt :)
Er det den høydeskruen jeg må justere på da? (Det øverste justeringspunktet)
 #381752  av predator

Oki :) Takker så masse for hjelpa..
 #381763  av funkyfung

predator skrev:Merka da jeg var ute å kjørte i dag, at clutchen slipper ikke helt da jeg trykker inn clutchpedalen.
Samt når jeg har den i gir, og starter, (mens jeg trykker inn clutchpedalen) så kan den sige forover.
Hvordan strammer man clutchen på en mr2 turbo? Kan ikke være det at den er slitt, da den tar veldig godt mens jeg kjører.
Hei hopp

clutchen er IKKE gammel den :) Må være luft i systemet ditt, hadde problemer med dette etter clutchbytte jeg tok på denen bilen.
Måtte alge et lengere stag på den sylyndren som presser clutchen inn om du sjønner. la egentlig bare en sveiseperle på stagna så kansje denne er løsnet og falt av..sjekk dette. du ser og sjønner fort når du ser det :)
 #381808  av predator

funkyfung skrev:
predator skrev:Merka da jeg var ute å kjørte i dag, at clutchen slipper ikke helt da jeg trykker inn clutchpedalen.
Hei hopp

clutchen er IKKE gammel den :) Må være luft i systemet ditt, hadde problemer med dette etter clutchbytte jeg tok på denen bilen.
Måtte alge et lengere stag på den sylyndren som presser clutchen inn om du sjønner. la egentlig bare en sveiseperle på stagna så kansje denne er løsnet og falt av..sjekk dette. du ser og sjønner fort når du ser det :)
Oki :) På pedalsiden den sylinderen er? Eller på girkassesiden?
 #382146  av predator

Tror jeg har funne feilen :
Den kryssbolten som går igjennom gaffelen (omtrent der man justerer hvor tidlig clutchen skal ta)
som holder pedalen og "systemet" sammen, går ikke helt igjennom begge hullene på gaffelen , så det er på en måte litt slarke der, så jeg mister 1-2cm på vandringen på clutchen.
Skal prøve å skifte den ut i morgen, å se om det hjelper. Er veldig ekkel å sette i gir nå... :roll:
Noen som vet om den kryssbolten, med låsesplinten skal gå igjennom begge hull?
evt, noen som kan sjekke på sin bil?
 #382199  av predator

Var den bolten som var årsaken til problemene :) Så nå er den skifta ut, og bilen lekende lett å få i gir igjen .