TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• senking av frontlykter.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #381569  av Thomast18gti

hei!
lurer på å senke front lyktene mine 5-10 cm ned. dette vil se betraktelig mye bedre ut og jeg har sjekket at lyset vil ikke bli noe spesielt dårligere.
noen her som har prøvd dette før?
har hørt det går an å justere på berearmen til motoren som skubber opp og igjenn lyktene, men er dette noe god ide?

på forhånd, Takk! :)
 #381571  av Rangle

Går greit å justere på armen, korte denne inn.
Du vil nokk få et annet lysbilde, vil ikke gå igjennom PKK/EU om personen er nøye og ikke overser dette.
Justere tilbake hvert 2.år går greit, mn få sjekket lysene på et verksted med lyskontroll slik at du ikke sitter i saksa ved en evt. ulykke (lys er en serdeles stor faktor ved skyldspørsmål).
 #381597  av Ã˜rjan

Eller, du kan montere "sleepy eyes".

Antar motorene er relèstyrt slik som på nissan, det du da gjør er å montere en bryter imellom "opp" og en i mellom "ned" i relèet, så du "kutter" strømmen med bryteren der du vill ha lyset.

Bilde
 #381825  av Thomast18gti

Rangle skrev:Går greit å justere på armen, korte denne inn.
Du vil nokk få et annet lysbilde, vil ikke gå igjennom PKK/EU om personen er nøye og ikke overser dette.
Justere tilbake hvert 2.år går greit, mn få sjekket lysene på et verksted med lyskontroll slik at du ikke sitter i saksa ved en evt. ulykke (lys er en serdeles stor faktor ved skyldspørsmål).
Takk for svar. det er noe jeg ikke har tenkt på enda (lyskontroll ved ulykke osv.)
men må jeg av med fram skjermen for å komme til motor armen osv? :)
 #381831  av Mr_Storbrua

du kommer vel til armen om du skrur av lykta..