TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ventilkakkfordeler

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #381333  av tomrnk

Har problemer med ventilkakk i 2 av 4 sylindre i corollaen min.. har fått høre at det jevner seg ut hvis man kjøper en ettermarkeds ventilkakkfordeler. Har nå ringt og snakket med et par toyota verksted om problemet, men får ikke noe godt svar. noen her inne som har peiling på slikt?

mvh
Tom Rune
Sist redigert av tomrnk den 18 feb 2011 21:37, redigert 1 gang totalt.
 #381356  av twincam

O.T

Ventilkakkfordeler? åssen funker dette?
 #381365  av tomrnk

ja si d :shock:

Var et lite innslag av dagens adhd :D når man sitter her oppe i trøndelag med virus på stemmebånd å ikke får utenomhus blir det ofte at man mister kontakten med virkeligheten :D

Tro om det finnes medisiner for sånt..
 #381368  av inzane2012

ventilklakkfordeler?? høres ut som noe som hører hjemme i blinklysolje tråden ;)
 #381372  av tomrnk

inzane2012 skrev:ventilklakkfordeler?? høres ut som noe som hører hjemme i blinklysolje tråden ;)
Haha :D Er vel noe i samme gata ja=D
 #381379  av Fred

Tror jeg kan ha en resonansomformer stående en eller annen plass, den løser vel kanskje ikke problemet, men da får du nok justert inn til en mer akseptabel lydopplevelse.
Skal sjekke i verkstedet imorra
 #381380  av tomrnk

Fred skrev:Tror jeg kan ha en resonansomformer stående en eller annen plass, den løser vel kanskje ikke problemet, men da får du nok justert inn til en mer akseptabel lydopplevelse.
Lydopplevelse er bra! skal den da kobles opp i mot ventil løfterne? :roll:
 #381381  av mr2storbrua

tomrnk skrev:
Fred skrev:Tror jeg kan ha en resonansomformer stående en eller annen plass, den løser vel kanskje ikke problemet, men da får du nok justert inn til en mer akseptabel lydopplevelse.
Tror den skal seriekobles med en transistor til ventilforsterkerne. Pass på at inngangsimpedansen er større en motstanden til veiva.
 #381392  av tomrnk

mr2storbrua skrev:
tomrnk skrev:
Tror den skal seriekobles med en transistor til ventilforsterkerne. Pass på at inngangsimpedansen er større en motstanden til veiva.
aaah, selvfølgelig! for hvis inngangsimpedansen blir mindre, vil jo det etter hvert forårsake brudd i styrstaget til svinghjulet, pga ubalanse i veiva! :D
 #381920  av MRPETTER

tomrnk skrev: aaah, selvfølgelig! for hvis inngangsimpedansen blir mindre, vil jo det etter hvert forårsake brudd i styrstaget til svinghjulet, pga ubalanse i veiva! :D
Kan ikke dette resultere i at båtsmannshuset på innsugstrompeten ryker?
 #381942  av tomrnk

MRPETTER skrev:
tomrnk skrev: aaah, selvfølgelig! for hvis inngangsimpedansen blir mindre, vil jo det etter hvert forårsake brudd i styrstaget til svinghjulet, pga ubalanse i veiva! :D
Det skal gå bra det, siden jeg har bytta ut innsugstrompeten med tuba=D Size matters :lol:
 #381968  av MRPETTER

tomrnk skrev:
MRPETTER skrev:
Det skal gå bra det, siden jeg har bytta ut innsugstrompeten med tuba=D Size matters :lol:
Dæven steike, har bare råd til saxofoner jeg :cry:
 #381987  av tomrnk

MRPETTER skrev:Har selv slitt veldig med en ulyd i hestekasteren på dupphode den siste tiden : / finner faen ingen feil der heller :cry:

uuuuhh..tror du får penecillin kur for sånt hos fastlegen din :lol: