TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ESU nr?? Usa eller Japse?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #381938  av w-132

er det noen så vett va tall du skal ha på Esuen? 2gen turbo motor, å blei fortalt om eg hatt 225hk når eg kjøpte bilen, men mistenker om kan er ein Usa motor, så er det noen så vett hva tall som skal stå på Esuen får å ha Japse motor eller Usa?? eg får se på tallene imårå å se hva eg har :D
Takk for svar på fårhånd :D
 #381948  av lasse

Er jo bare å se på innsuget det da, står "twin entry turbo" på usa motor, og "twin entry turbo ceramics power" på jdm :wink:
 #382141  av w-132

lasse skrev:Er jo bare å se på innsuget det da, står "twin entry turbo" på usa motor, og "twin entry turbo ceramics power" på jdm :wink:
men den Platta det står på er fjerna på min :(
 #382184  av lasse

Aha, US modellen har jo resirkulering av eksosen også da (noe av eksosen går inn i sylinderene og blir forbrent på nytt) mener dette er noe opplegg på venstre side av motoren når den står i bilen sett bekfra, men er ikke 100% sikker på det.
 #382218  av mr2storbrua

lasse skrev:Aha, US modellen har jo resirkulering av eksosen også da (noe av eksosen går inn i sylinderene og blir forbrent på nytt) mener dette er noe opplegg på venstre side av motoren når den står i bilen sett bekfra, men er ikke 100% sikker på det.
Sikker på at dette ikke bare gjelder california-versjonen?

Er det mulig å se forskjell på turboen når den står i? Står det skrevet det samme uansett om det er kjeramisk turbin eller stålturbin? Begge heter vel CT26?
 #382226  av lasse

Mener det gjelder alle ja, er jo det på gt4 st185 også, såvidt jeg vet er det kun japsemotorene som ikke har det.
 #382258  av w-132

hmm, turboen min står de ct 26, men de som er rart e at motoren min er Impotert fra Japan
 #382270  av lasse

Litt uklart fra min side ser jeg nå, er EGR systemet som kun er på US, både US og JDM har ct26 turbo.