TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sommerdekk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#37927  av Stian

Det snør det snør... :evil:

Drit lei Vinter,snø og salt.

#37939  av @lpher

Har jo vært sommervær i Trøndelag ei go stund nå da....som Chris her så elegant demonstrerer :lol: jeg må en tur over fjellet helga før påske..så jeg blir nok nødt til å vente til da....med å ta av svamp-dekka :-)

@lpher

#37951  av Espen H

hvis det snør nå, så er det borte i løpet av 5 min. Jeg la om i går. var digg å kjøre rundt på mine splitter nye falken dekk..

#38157  av FalcoN

Kjelliken skrev:8) lakket felgene jeg fikk med bilen de er litt for små så noen 17" er på vei må bare spare litt peng først så jeg lakket de 16" jeg fikk med siden de var serdeles slitte så da ble bilen min seende slik ut.. :wink:

Fikk min fetter til å ta noen bilder, men vi var ute litt i det seneste laget så vi var ute igjen i dag og tok noen fler bilder. Vi kommer til å ha en del foto sessions i bergens området iløpet av sommeren så er det flere i bergen som vil ha fine bilder av sin bil er det sikkert mulig å få tatt noen av ham. :wink:
NICe bilder 8) Sitter også med tanken på å lakkere sommerfelgene mine....noen ikke altfor fine 15tommere...
Har veldig liten peil på slikt da.....Hvilken lakk brukte du? Hvordan gikk du fram?

#38223  av Kjelliken

:shock: vel jeg tok meg en tur innom den lokale besinstasjonen og kjøpte et par bokser med grunning og et par bokser med hvit blank lakk fra simons. og det fineste våt sandpapiret de hadde der.

Pusset først ned felgene grundig tok ca 1 time pr felg men de var skikkelig sletene med masse flassing og eiring. så for at det skule bli pent og skikkelig tok det lit tid.

Det beste er jo selfølgelig og bare hondtere felgen og hvist du har muligheten til å få av dekkene så anbefaler jeg det på det sterkeste.

Etter å ha pusset ned felgen renset jeg felgen med rød sprit og tørket over felgen igjen med en rein tørr fille.

Så lakket jeg to til tre lag med grunning så du får ett jevnt og fint underlag. venter fem ti min mellom hvert lag kommer litt an på tempraturen såklart. må få tørket litt slik at en ikke får renninger.

så lakket jeg sikkert over felgene fem seks ganger brukte to bokser med hvit lakk på fire felger så du kan si ca 1 boks på to felger.

venter selfølgelig noen minutter mellom hvert lag og prøv og lakk et så jevnt lag som mulig. Ikke så lett viktig med godt lys når en holder på og god utlufting.

HÃ¥per du fikk litt info du kan bruke og lykke til :wink:
PS er det mer du lurer på er det bare til å spørre

#38257  av proson

NÃ¥ nei!
Det ble skikkelig snø i Trondheim i dag! Hadde tenkt å legge om snart i og med at det ikke har snødd her på lenge, men i dag kom det! :evil:

#38686  av FalcoN

Kjelliken skrev:Det beste er jo selfølgelig og bare hondtere felgen og hvist du har muligheten til å få av dekkene så anbefaler jeg det på det sterkeste.

Tok du dekkene av felgen før du lakkerte?
Har planer om d hvis jeg skal lakkere....får se litt framover i dagene som kommer...Litt short med penger å for tida... :!:
Masse småtteri som skulle vært kjøpt til bilen :wink: :roll:
Hvor mye kostet grunninga og lakken? SÃ¥nn cirka....?

Takk for forklaringa foresten :D

#38699  av Kjelliken

:? nei dekken var fortsatt på felgen når jeg laket dem. men skal lakke ett sett til og da har jeg tatt av dekkene det er tross alt mye lettere da. trenger ikke dekke til så mye .. :wink:

jeg mener det kom på under 500.- med grunner og lakk og sandpapir og rødsprit til å rense felgen med når den er pusset ned.

#38769  av gfc

Sommer dekk rushet har ikke begynnt ennå hos oss
(Toyota Hell-Bil) ennå.

De fleste venter med og bytte om til etter påske, så hvis du
skal ha deg time hos oss så er det lurt å bestille i god tid.