TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• G6r logg.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #382281  av mr2storbrua

Jeg har heller ikke noe særlig med erfaring med det, men tror det ser verre ut enn det er. Begynn med å skjær til en mal i papp, også legger du fiber på pappen. Mulig du må legge noe oppå pappen for at det ikke skal feste seg, men er ikke sikker.
Det fins kanskje en liten oppskrift hvis du googler også?
 #382309  av EXS

hva med plater i abs plast? er dette noe som kan skaffes, evt hvor?
 #382312  av Zepticon

EXS skrev:karbon hadde hvert tøft og prøve seg på men både det og glassfiber innebærer vel endel støyping og det har jeg ikke peiling på :?
Er ingen som blir født med peiling på noe som hellst;) om du ikek tørr å prøve så lærer du heller ingen ting :D
For å lage en slik sak så trekekr du et stort stykke filt under bilen. Skrur filten fast på noen festepunkter, og prøver å få den så stram som mulig, så pensler du på litt polyester og venter til det tørker. Vips har du en perfekt mal til å støype vidre med enten glass elelr karbonfiber.
Glassfiber er billig på biltema, og glassfiber likeså.
 #382313  av inzane2012

Zepticon skrev: Glassfiber er billig på biltema, og glassfiber likeså.
hehe, tenker du mente karbonfiber på den siste der?? ;)
 #382320  av ad92

ABS plast er vell det beste :P såg en lignende tråd på ett annet forum og abs plast var hvertfall ett godt valg.. relativt lett å jobbe med og tåler en del. glassfiber tåler jo ikke akkurat all verden :lol:
 #382358  av Mr_Storbrua

Kjenner du ingen båtbyggere???

Men ingen dum ide det som zepticon skriver, strekk opp og pensle med polyester..

Så tar du den av, og støper bare videre med glassfiber under den..

Polyester blandes med ca 2% herder. Så er det bare å legge på glassfiber, og pensle på polyester igjen.. Så bruker du en sånn rullesak for å presse ut all lufta.. La det herde litt, og så på'n igjen..
 #382368  av Zepticon

ad92 skrev: glassfiber tåler jo ikke akkurat all verden :lol:
Sikkert derfor man bygger båter i abs plast og ikke glassfiber... Eller var det omvendt? :wink:
 #382372  av Mr_Storbrua

Vil vel påstå (uten og egentlig ha noe peiling på dette) at glassfiber tåler ganske så mye.. Men det er jo litt sprøere enn PE plast.

ABS plast tåler svært lite.. Se på en gammel ford mondeo.. Hvor mange av de har hele fangere???

Har jo også noe å si hvor mange lag man legger med glassfiber.. Men det er jo ikke noe særlig fleksibelt..

Men det trenger man jo ikke under en bil.. Der er det jo en fordel kanskje at det er stivt.. Kan jo eventuelt legge inn litt avstivninger i alu..
 #382377  av inzane2012

glassfiber er vel veien å gå ja, lese litt på nettet så skulle det vel ikke vere så vanskelig å lage ei helt glatt plate uten noen særlige profiler å tenke på :) syns du skal prøve deg på dette jeg espen :)
 #382380  av samejon

Hvis du går for glassfiber så annbefaler jeg deg på det sterkeste at du bruker maske og står et sted som er meget godt ventilert. Glassfiber er ikke noe man leker med, har egne erfaringer med dette selv. Jeg kan nesten ikke lenger røre glassfiber uten å få utslett!
 #382396  av EXS

inzane2012 skrev:glassfiber er vel veien å gå ja, lese litt på nettet så skulle det vel ikke vere så vanskelig å lage ei helt glatt plate uten noen særlige profiler å tenke på :) syns du skal prøve deg på dette jeg espen :)
går for gull :D

skal stikke opp og høre på pris på en alu plate i den nærmeste fremtid, er en bedrift som jobber med aluminium her i nærområdet...... men blir det for dyrt så handler jeg inn glassfiber og rekrutterer en båtbygger kompis,

tror dette blir et relativt greit prosjekt da det er ganske flatt under motor og forstilling fra før av og jeg har fortsatt de gamle festene i front fra bomprosjektet mitt med den livsfarlige catkilleren jeg bygde for en stund siden :roll: som jeg kan modifisere litt for og lage et solid feste punkt til plata i front.

så er det bare og satse på at denne mod`en gjør at lufta blir flytta ut fra under bilen litt fortere en stock :arrow:
 #382399  av inzane2012

du var lage en sånn "innover" kul på den da, så får du litt venturi effekt og, så henger den litt bedre på framhjula og :)
 #382412  av EXS

inzane2012 skrev:du var lage en sånn "innover" kul på den da, så får du litt venturi effekt og, så henger den litt bedre på framhjula og :)
hehe, tror jeg holder meg til en HELT plain flat plate denne gangen, har brent meg på og bli overambisiøs litt for mange ganger:P
 #382886  av EXS

Corollagarage :D litt newshool og litt oldshool

Bilde

min G6 og familieklenodiet, en strøken 85mod med 70k på telleren.... og vi er de originale eierne, den har til og med en 26 år gammal toyota pute liggende i baksetet +en liten eim av "nybil lukt" fortsatt :mrgreen:
 #383437  av EXS

Da var bilen på bukker og vårpussen igang :) skal i første omgang skifte noen foringer bygge den ørkenplata og få på armerte bremseslanger bak også og understells behandle bilen

litt slitte foringer i stabstaget forran :P

Bilde
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 51