TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min første MR2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #361702  av mr2storbrua

Takker. Må også si meg ganske fornøyd med felgene, ser at det er flere som har valgt noe av samme designen på andre prosjekttråder :) Skulle gjerne hatt noen som er litt enklere å holde rene, but but, it's not only only...

Ser frem til finmapping og bremsing jeg også, men det blir nok utsatt på ubestemt tid. Får se hvordan kontoen fyller seg opp, det som er sikkert er at jeg skal bestille i god tid neste gang..

Akkurat nå håper jeg å fikse kjøleproblemet, også ha så mange fine timer på vei og bane som mulig i løpet av sommeren/høsten. Så blir det muligens ny intercooler til vinteren..

Litt reparasjonslakking står også på lista (etter at bilen på uforklarlig vis klarte å parkere seg selv i garasjeveggen mens jeg var på jobb i juli ifjor) og soting av rutene. Ellers er det mye småplukk som kan utføres, spesielt innvendig... Har også en vinterbil som må gjøres litt med før vinteren. Tiden går fort når man har dårlig tid...
 #379992  av mr2storbrua

leiira skrev:skjedd noe her ?
Ikke så mye, har bestilt ny vannkjølt intercooler fra rogue motorsport. Var 6-8 ukers leveringstid på den, er 2,5 uke siden den ble bestilt nå. Ellers blir det bare vanlig vedlikehold i vinter, bytte/rense luftfiler, bytte tenningskomponenter, bytte oljefilter og olje. Skal bestille time til bremsing/mapping etterhvert også, blir spennende å se både register, effekt og kraft. Noe karrosseriarbeid må også utføres, var et lite uhell mens bilen stod parkert før vinterlagringen, samt sprekk i frontfangeren.

Ser frem til å få den veien igjen, veiene var nesten tørre forrige uke når det var så kaldt, og nå smelter snøen for fullt. Regner uansett med at vi ikke har sett siste snøfallet denne vintersesongen, så påska er fortsatt forventet skiltpåsetting for min del.

Edit: Er denne IC'en jeg har kjøpt: http://www.revision6.com/forms/Product.aspx?ID=398
 #381969  av Andrepedersen

Turbomotor i denne ? Ble en veldig fin bil dette til slutt, gleder meg veldig til å få min ferdiglakka !!!
hvordan dim har du på felger og dekk ?
 #381971  av mr2storbrua

Andrepedersen skrev:Turbomotor i denne ? Ble en veldig fin bil dette til slutt, gleder meg veldig til å få min ferdiglakka !!!
Takk! Er alltid å gøy å få ny lakk på bilen :)

Dette er turbo ja, 3.gen :)

Skulle nok gjerne hatt bredere dekk, har 225/35-18 bak og 215/35-18 foran hvis jeg ikke husker feil. Felgene er åtte tommer brede.

Kan vel legge til at jeg nå har bestilt Innovate DX-16 bredbåndslambda, så blir det litt enklere og raskere å få mappa bilen. Etterhvert burde jeg klare å mappe selv også, regner jeg med.
 #381974  av Andrepedersen

mr2storbrua skrev:
Andrepedersen skrev:Turbomotor i denne ? Ble en veldig fin bil dette til slutt, gleder meg veldig til å få min ferdiglakka !!!
Takk! Er alltid å gøy å få ny lakk på bilen :)

Dette er turbo ja, 3.gen :)

Skulle nok gjerne hatt bredere dekk, har 225/35-18 bak og 215/35-18 foran hvis jeg ikke husker feil. Felgene er åtte tommer brede.

Kan vel legge til at jeg nå har bestilt Innovate DX-16 bredbåndslambda, så blir det litt enklere og raskere å få mappa bilen. Etterhvert burde jeg klare å mappe selv også, regner jeg med.

Felgene va fine, passet spot on på bilen :)
Tøft med breie dekk, men har sine ulemper det også :(
 #382005  av Audun F

mr2storbrua skrev:En stund siden det er blitt oppdatert her nå, har ikke skjedd så mye. Har montert Boost Controller og prøver å få time til mapping av sprutet. Legger ut bremsepapir så fort jeg får det.
Har forøvrig fått meg ny telefon, så måtte teste kameraet litt (trykk på bildene for å få større bilder :wink: ):
Bilen så veldig lang ut på det første bildet :) Ellers ser bilen svært bra ut!

Gikk det greit å montere den nye radiatoren og viftene? Kjøpte sånne selv for et år siden, men naturlig nok så har jeg ikke fått satt de inn enda...
 #382022  av mr2storbrua

Audun F skrev:
mr2storbrua skrev:En stund siden det er blitt oppdatert her nå, har ikke skjedd så mye. Har montert Boost Controller og prøver å få time til mapping av sprutet. Legger ut bremsepapir så fort jeg får det.
Har forøvrig fått meg ny telefon, så måtte teste kameraet litt (trykk på bildene for å få større bilder :wink: ):
Bilen så veldig lang ut på det første bildet :) Ellers ser bilen svært bra ut!

Gikk det greit å montere den nye radiatoren og viftene? Kjøpte sånne selv for et år siden, men naturlig nok så har jeg ikke fått satt de inn enda...
Takk :) Skal være litt enig med deg der ja, vet ikke hvorfor den ble sånn...

Ja, var veldig enkelt, bare en liten assembly før man monterer det i bilen. Alt var bolt-on, med unntak av kobling av viftene, som må være det mest avanserte man trenger å gjøre(men dette var også enkelt). Bare husk å sett over delene fra den gamle radiatoren (tror bare det var tempsensor, men husker ikke helt).
 #382034  av predator

Veldig stili mr2 :)
Hvilke felger er de nye? Var sykt stili...
Du som har 3.gen , er vel ganske så gira på å få det inni kortet?
 #382048  av mr2storbrua

predator skrev:Veldig stili mr2 :)
Hvilke felger er de nye? Var sykt stili...
Du som har 3.gen , er vel ganske så gira på å få det inni kortet?
Takk :)
Felgene begynner å dra på åra, det var det første jeg kjøpte til bilen, så de blir vel 5 år til sommeren... Er ikke helt sikker på merket, tror det står InterAction eller noe lignende på senterkoppen.

Kortet? Du tenker på vognkortet? Hadde jo vært veldig greit selvfølgelig, men bilen ble førstegangsregistrert i 2004, så drøyer det nok noen år til før jeg begynner å tenke på det. Litt usikker på om jeg klarer det også, siden jeg ikke har noe referanse på donorbilen, det var allerede bytta når jeg kjøpte den... Hvis Mr. French kommer til Norge igjen, så kan jeg kanskje spør han om han skrev ned chassisnr :lol:
 #382518  av Andrepedersen

MRPETTER skrev:Du er den eneste som har fått den spoileren til å passe 100% på bilen :mrgreen:
Sinnsykt fin bil! :)

Helt enig med at bilen er nydelig ;) Men, ikke enig at spoileren ikke passer 100% på en med standard karosseri. Synes den tar seg veldig godt ut på en bil med litt senk og mata felger ;)
 #382519  av mr2storbrua

MRPETTER skrev:Du er den eneste som har fått den spoileren til å passe 100% på bilen :mrgreen:
Sinnsykt fin bil! :)
Takk :D
Syns den hekkspoileren er akkurat passe diskrè og følger linjene til bilen veldig bra.

Nå er IC'en kommet til Oslo, så antar at jeg får den i morra. Begynner vel på litt monteringsarbeid neste uke, har eksamen til mandag, så drøyer nok til etter den.

Gleder meg hvertfall til temperaturene holder seg til pluss-siden hele døgnet, og veiene blir bare igjen. Er ikke helt det samme draget og veigrepet i en 80-modell carina på ballongdekk :lol:
 #407728  av commen

Har du bilen enda?
 #407733  av Mr_Storbrua

Han har bilen enda ja :)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12