TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Robins ombygging 3SGE til 3SGTE,Godkjent!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #382037  av rkarlsen

Har nå fått tlf og faktura på moms inn til norge på motoren. Denne betales i kveld, og har da motoren i starten av neste uke.
 #382040  av leiira

rkarlsen skrev:Har nå fått tlf og faktura på moms inn til norge på motoren. Denne betales i kveld, og har da motoren i starten av neste uke.
mye ble alt på tør jeg spørre :roll: håper virkelig at dette går riktig vei mtp godkjenning , husk å ta masse bilder av byggingen da også dette er en fordel å ha da du kommer til Satans veivesen
 #382047  av mr2storbrua

Er vel forskjellig ECU også på celica, så slik sett trenger det heller ikke være samme avgass... Men bare ta deg en tur på toyota, så hører du med dem, det har ikke noe å si hva vi tror og mener uansett, så lenge toyota mener noe annet :wink:
 #382049  av rkarlsen

leiira skrev:
rkarlsen skrev:Har nå fått tlf og faktura på moms inn til norge på motoren. Denne betales i kveld, og har da motoren i starten av neste uke.
mye ble alt på tør jeg spørre :roll: håper virkelig at dette går riktig vei mtp godkjenning , husk å ta masse bilder av byggingen da også dette er en fordel å ha da du kommer til Satans veivesen
Kommer seg vel på ca 15000 med motor og alle deler til den samt frakt og moms til Norge.

Må vise bilen hos toyota og de må godkjenne ombygg før BT skal se den.

svar fra BT:

"Det er fabrikanten/importør som utsteder dokumentasjon på hvilke endringer som kreves. Det er et merkeverksted som må kontrollere at endringene er gjort i hht. hva fabrikanten sier, da merkeverkstedet er den som kjenner biltypen og skriver en bevitnelse på at det er utført.
Det samme gjelder motoren, det må dokumenteres hva den har av effekt osv. fra fabrikant/importør på f.eks motornummer."
 #382615  av rkarlsen

Da har motor ankommet.

Holdt på i to timer for å få løs den forbanna lastebilen som sjåføren selvfølgelig satte på kjettingen ETTER vi hadde gravd løs hjulene!!! :shock:

Men motoren skal jo da overhales før den settes inn i bilen(skifte topp-pakning, vannpumpe, regreim og evnt ventiltetterene).
Dette da det jeg kommer på i farten.

Bilde av motoren kommer senere når jeg har fått rydda opp i alle deler osv. kom på en pall som jeg ikke har orka å begynt med enda.

Gleder meg som en unge til å få den i bilen. :P
 #382709  av rkarlsen

Ja. Men de skal bare godkjenne ombyggingen ifølge BT.

Fikk vite at motoren stammer fra en 90 mod MR2. Så hvis jeg da har skjønt riktig så slepper jeg å bytte frambremser, men skal jo da bytte hubber bak. De så litt kraftigere ut samt splindsene på akslingene kan være annerledes.

motoren ser utrolig bra ut. :D Skal ta bilder i kveld.
 #382778  av rkarlsen

nettopp pakket ut
nettopp pakket ut
IMAG0044.jpg (292.61 kiB) Vist 1894 ganger
satt sammen og gått over delene
satt sammen og gått over delene
IMAG0049.jpg (278.7 kiB) Vist 1894 ganger
kommer flere bilder.
 #382808  av rkarlsen

MRPETTER skrev:Ser grei ut den motoren der da: )
HKS "mushroom" filter å: )
Ja, skal bytte toppakning(stålpakning), reg reim og vannpumpe på den.
Men skal bytte ut filteret, det ser bedre ut en det er.
Gitteret er rusta og filteret smuldrer opp når du bare ser på det. :?
Tips om bra luftfilter taes i mot med glede.
 #382816  av MRPETTER

rkarlsen skrev:
MRPETTER skrev:Ser grei ut den motoren der da: )
HKS "mushroom" filter å: )
Ja, skal bytte toppakning(stålpakning), reg reim og vannpumpe på den.
Men skal bytte ut filteret, det ser bedre ut en det er.
Gitteret er rusta og filteret smuldrer opp når du bare ser på det. :?
Tips om bra luftfilter taes i mot med glede.
Jeg har hørt at Apexi er bra: ) det er ganske dyrt, men skal være bra: )
Jeg har et liggende, men har ikke fått brukt det enda, siden motoren min ikke er ferdig: )
 #382817  av rkarlsen

Okei. takker.

Vi får se hva som skjer når jeg begynner med motorbyttet.
Venter på svar fra BT om dette.
 #382832  av inzane2012

hadde pipercross viper filter på gti'n min, og syns det var ganske bra, fikk vertfall en ganske bra lyd bare av å bytte det :)
bare på gti'n så hørte du ganske godt en skikkelig "suge" lyd når acis'n kicka inn på rundt 4500rpm, så kan tenke meg det høres bra ut på en turbo :P
 #382837  av rkarlsen

Ja.
MÃ¥ i hvertfall godkjenne med org luftfilter.
Men blir bytte av det senere ja.
Sitter og sjekker div.
Håper å få svar fra BT snart også men har ikke hørt noe.

Skal høre med en pappa kjenner som jobber i BT.
 #382862  av john_e

Ang. filter leste jeg en test fra et japansk bilmagasin, der de testet en del filter. Mener å huske at Apexi og K&N var oppe i toppen, mens HKS mushroom filteret slapp gjennom for mye finstøv, og kom lengre ned på lista. (leste testen da jeg vurderte å bruke HKS sitt)
Skulle linket til nettsiden hvis jeg hadde husket den, så får ta et lite søk for å finne den igjen :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9