TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva gjør denne??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #38241  av AJ82

Hva gjør denne "klumpen"?? Skrudde av slangene, men så ut som luften gikk rett gjennom, med unntak av noe som kunne se ut som noen små hull.... Kan den fjernes hvis man evt. monterer nye slanger eller sveiser rør??

Mvh

Andre
Vedlegg
motor.JPG
motor.JPG (34.58 kiB) Vist 2493 ganger

#38243  av CelicaTurbo

om den er uten "meningsfyllt" innhold og luften kan flyte så godt som uhindret gjennom så er det nok bare en ressonansboks.. oppgaven til disse er vel å redusere lyden fra inntaket og redusere pulserende vakum i innsuget (sørge for jevnere hastighet på luften).. Det er nok bare å fjerne den om du legger opp nye rør, men kanskje kjekt om Toypartz eller Turbotrille kan verifisere det siden dem kjenner disse bilene vannvittig mye bedre enn jeg gjør :)

#38281  av Harkoon

Så du har kjøpt 3.0i Mk3 ? Hehe! Grattis ! Chip er på vei!
Jeg har en delemotor liggende hvis du vil ha ! hehe 8)

#38293  av Turbotrille

Har fint lite peiling på N/A motoren, har aldri sett under panseret på en N/A Supra tidligere faktisk.
Trodde det bare var et rør eller en slange ned til luftfilteret der jeg. :oops:

#38299  av SupraTurbo

Turbotrille skrev:Har fint lite peiling på N/A motoren, har aldri sett under panseret på en N/A Supra tidligere faktisk.
Trodde det bare var et rør eller en slange ned til luftfilteret der jeg. :oops:
Åja det er derfor d så så anerledes ut... Fikk ikke det helt til å stemme med supra motor... Men dersom boksen er tom er det nok som CelicaTurbo sier...

#47731  av ST205RR

det er en ressonansbox !!
hadde en supra MA70 før celicaen, og den kan fjernes vist du
tengte å montere KN filter el...