TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota FT-86, endelig en ny sportsbil!?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #382943  av magnesmurf

Da blir det en ny motor, siden 2 litern til subaru har 150hk.
Men det kan love godt. Den gamle 2 liters turbo imprezaen sies å ha en helt hysterisk motor :D
 #382947  av Mr_Storbrua

magnesmurf skrev:Da blir det en ny motor, siden 2 litern til subaru har 150hk.
Men det kan love godt. Den gamle 2 liters turbo imprezaen sies å ha en helt hysterisk motor :D

Er det noen som har sagt at den IKKE skal ha 150hk da?
 #382949  av magnesmurf

Vel. Den 150hk subaru bruker nå, foutsatt at det blir bensinmotoren, er for å si det pent, veldig lite sportslig av seg. Den har absolutt ikke karakteristikken til å passe inn i en sportsbil for å si det slik. Derfor kan jeg aldri se for meg at toyota velger å bruke en ferdig standard motor fra en vanlig personbil i en sportsbil det er lagt såpass mye jobb i.
Skulle de finne på å gjøre noe slikt vil bilen med den motoren bli en stor fiasko.
 #382958  av sindrejl

magnesmurf skrev:
Skal bli spennende å se om subaru sin versjon blir med 4wd, eller om de holder seg til Rwd.

For de som vil lese litt mer om motorene og ytelsene til motorene er det bare å søke opp subaru sine hjemmesider i amerika, da de motorene er standard i imprezaene. (wrx og outback)
det blir nok ganske så garantert 4wd.. subaru har vel aldri laget en bil uten 4wd?
 #383014  av magnesmurf

Joda. Den nye subaru trezia er fwd.. Så da spørs det om ikke subaru sin ft 86 blir samme som toyota sin. :wink:
 #383056  av sindrejl

magnesmurf skrev:Joda. Den nye subaru trezia er fwd.. Så da spørs det om ikke subaru sin ft 86 blir samme som toyota sin. :wink:
har de brutt rekka si med 4wd? jøss :)
 #383147  av magnesmurf

Klarte å grave opp denne siden om subaru versjonen, men ser ut som om det meste er ren spekulasjon..

http://www.7tune.com/confirmed-bigger-b ... baru-216a/

Motstridene info her: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... coupe.html
 #383165  av ArildM

Til syvende og sist kommer det vel an på smak og behag. Jeg foretrekker Toyotaen av flere grunner: Merke, Vekt, Bakhjulstrekk og ikke minst Prisen.
Blir spennende å se hvilke deler som kan byttes ;) Blir sikkert mange swapmuligheter, kanskje også STI motoren kan swappes over og passer rett på kassa til Toyotaen?
Var jaggu pen Subaru sin versjon også :oops:
 #383224  av Bamsemoms

Jeg sitter å ser på hva man kan få for visse summer penger. Om Ft-86en kommer til å koste rundt en halv mill for 200hk synes jeg det er veldig mye. Du får i dag en Golf GTD med 170hk og masse utstyr til godt under 400k.

Det kjipe i dag er at Norge regner avgift ut i fra hester og Co utslipp. Boxer motorene er jo kjent for å ikke ha lave utslipp. Vi får bare sitte å vente og se hva prisen blir og hvem motorer som dukker opp.
 #383227  av Mr_Storbrua

En selger på jobb sa det ville havne på rundt 400K med rundt 200hk sugis.. bensin
 #383230  av Sven

Bamsemoms skrev:Jeg sitter å ser på hva man kan få for visse summer penger. Om Ft-86en kommer til å koste rundt en halv mill for 200hk synes jeg det er veldig mye. Du får i dag en Golf GTD med 170hk og masse utstyr til godt under 400k
Kan jo ikke sammenligne en Golf og en FT-86, ihvertfall ikke en dieselpurke :shock: :twisted:
 #383233  av magnesmurf

MRPETTER skrev:
Mr_Storbrua skrev:En selger på jobb sa det ville havne på rundt 400K med rundt 200hk sugis.. bensin
rått :D
HÃ¥per hvertfall ikke det blir boxer, hater det:P hehe
Det blir boxer. Hvorfor hater du det? Motorkonstruksjonen er jo ganske fin, med tanke på at veiver som går motsatt av hverandre kanselerer hverandres påvirkining på motoren, som igjen minsker vibrasjoner fra motoren betraktelig. I tilegg blir motoren veldig flat og gir bilen et ekstremt lavt tyngdepunkt. I tilegg er jo lyden fra en godt trimmet boxer veldig tøff... Og en av verdens ledende sportsbil produsenter satster jo nesten bare på boxer motorer, nemmelig porsche.

Du må gjerne spesifisere hva du har imot boxermotorer? Eller er det bare fordommer?